Kết nối với chúng tôi:

Tin tức

‘Nhà tù’ công nghệ ở Trung Quốc

Đã đăng

 ngày

 

Thay vì “thiên đường”, một thế giới “phản địa đàng” đang được xây dựng bởi sự kiểm soát từ trí thông minh nhân tạo và hàng trăm triệu chiếc camera.

Tại thành phố Trịnh Châu, một sĩ quan cảnh sát đeo kính nhận diện khuôn mặt phát hiện một kẻ buôn lậu heroin tại nhà ga xe lửa.

Tại Thanh Đảo, một thành phố du lịch mang phong cách châu Âu, camera được hỗ trợ bởi trí thông minh nhân tạo (AI) đã giúp cảnh sát bắt được hàng chục nghi phạm hình sự tại một lễ hội bia thường niên.

Ở thành phố Vu Hồ, một nghi can giết người đang lẩn trốn được xác định bởi camera khi hắn đang mua thức ăn từ một người bán hàng rong.

Với hàng trăm triệu chiếc camera và hàng tỷ dòng mã, Trung Quốc đang xây dựng một tương lai đậm chất công nghệ cao. Chính quyền sử dụng trí tuệ nhân tạo và công nghệ nhận dạng khuôn mặt để xác định và theo dõi 1,4 tỷ công dân của mình.

Trung Quốc đang đảo ngược tầm nhìn chung về công nghệ. Thay vì cho phép mọi người tự do hơn và kết nối họ với thế giới, công nghệ ở đây lại mang ý nghĩa về quyền kiểm soát. Ở một số thành phố, có những màn hình với kích thước to như bảng quảng cáo ngoài trời, hiển thị khuôn mặt của những người qua đường không đúng chỗ, hoặc danh sách những người chưa trả hết hóa đơn. Còn camera có khả năng nhận diện khuôn mặt được gắn ở các trạm xe lửa hay từng lối vào khu nhà ở.

Hiện tại, Trung Quốc có khoảng 200 triệu camera giám sát, gấp bốn lần so với Mỹ. Những thiết bị này sẽ bổ sung cho các hệ thống khác, theo dõi việc sử dụng Internet và truyền thông, lưu trú tại khách sạn, các chuyến tàu hỏa và máy bay hay thậm chí cả việc đi lại bằng xe hơi ở một số khu vực.

Mặc dù vậy, tham vọng của Trung Quốc có thể vượt quá khả năng. Không phải thành phố nào cũng có thể dễ dàng áp dụng các biện pháp này. Bên cạnh đó, tính quan liêu ở các địa phương cũng có thể ngăn cản hiệu quả của một hệ thống có quy mô toàn quốc.

“Đây là một cách hoàn toàn mới để chính phủ quản lý nền kinh tế và xã hội”, Martin Chorzempa, làm việc tại Viện nghiên cứu Kinh tế Quốc tế Peterson (Mỹ) cho biết. “Mục tiêu của chính quyền Trung Quốc là quản trị bằng thuật toán”.

“Trò chơi hổ thẹn”

Giao lộ phía nam cầu Changhong ở thành phố Tương Dương, tỉnh Hồ Bắc từng là cơn ác mộng. Những chiếc ôtô chạy qua đây với vận tốc rất nhanh trong khi những người đi bộ vẫn lao xuống để băng qua đường mà không thèm để ý.

Hè năm ngoái, một hệ thống camera có khả năng nhận diện khuôn mặt cùng một màn hình lớn ngoài trời được lắp đặt. Hình ảnh những người băng qua đường trái phép sau đó được hiển thị cùng với tên và số ID cá nhân. Ban đầu, mọi người vui cười khi nhìn thấy khuôn mặt của mình trên bảng. Nhưng không lâu sau đó, họ nhận ra rằng đây chính là một hình phạt.

“Nếu bị hệ thống chụp và đưa lên, dù bạn không nhìn thấy thì hàng xóm hoặc đồng nghiệp cũng sẽ thấy và họ sẽ bàn tán về chuyện đó”, một người phụ nữ tên Guan Yue nói. “Đó là một điều vô cùng xấu hổ”.

Trước đây, hệ thống giám sát của Trung Quốc phát triển dựa trên quan niệm rằng chỉ có thẩm quyền đủ mạnh mới có thể mang lại trật tự cho một quốc gia hỗn loạn. Nhưng dần dần, chính quyền bắt đầu lo sợ tới hậu quả của sự cai trị độc tài. Họ dần nới lỏng sự tự do và cho phép mọi người thoải mái làm giàu, chỉ cần tuân thủ luật pháp và chính trị. Thái độ mới này đã giúp mở ra nhiều thập kỷ phát triển kinh tế một cách bùng nổ. Nhưng tới hôm nay, thỏa thuận này đang bị phá vỡ. Nền kinh tế Trung Quốc đã phát triển một cách lệch lạc. Khoảng cách giàu nghèo ngày một tăng. Người dân sau cũng ngày càng có nhiều kỳ vọng cao hơn về cuộc sống của mình.

“Cải cách và mở cửa đã thất bại, nhưng không ai dám nói ra điều đó. Hệ thống quản lý hiện tại đã tạo ra sự bất bình đẳng về kinh tế và xã hội nghiêm trọng. Vì vậy, bây giờ các nhà cầm quyền sử dụng tiền của người nộp thuế để theo dõi chính những người nộp thuế”, nhà sử học Trung Quốc Zhang Lifan nói.

Công nghệ là chìa khóa cho chính quyền sức mạnh để làm được điều này. Trung Quốc đã trở thành thị trường lớn nhất thế giới về công nghệ bảo mật và giám sát. Các nhà phân tích ước tính đất nước này sẽ có gần 300 triệu camera được cài đặt vào năm 2020. Công ty nghiên cứu IHS Markit dự đoán người dân Trung Quốc sẽ sở hữu hơn 3/4 số máy chủ được thiết kế để quét cảnh quay video phục vụ cho mục đích nhận diện khuôn mặt vào thời điểm đó. Cảnh sát nước này sẽ chi thêm 30 tỷ USD trong những năm tới để cải tiến kỹ thuật giám sát. Hiện chính phủ nước này cũng nỗ lực thúc đẩy công tác nghiên cứu và phát triển các công nghệ có thể theo dõi khuôn mặt, quần áo và thậm chí cả dáng đi của một người. Các sản phẩm mới như kính nhận dạng khuôn mặt đã bắt đầu xuất hiện.

Tuy nhiên, trái ngược với các động thái có phần sôi nổi và gấp gáp, các công dân Trung Quốc có vẻ ít quan tâm. Việc thi hành luật pháp theo hướng một chiều lâu nay đã trở thành điều bình thường ở quốc gia này. Thậm chí, nhiều người còn cổ vũ cho những nỗ lực của chính quyền, nhằm nâng cao pháp luật và đảm bảo trật tự.

“Đây là một trong những nút giao thông lớn nhất trong thành phố”, Wang Fukang, một sinh viên đại học tình nguyện làm cảnh sát giao thông tại lối đi bộ ở Tương Dương cho biết. “Điều quan trọng là nó vẫn an toàn và có trật tự”.

Khởi nghiệp về lĩnh vực giám sát

Các công ty khởi nghiệp thường yêu cầu nhân viên sử dụng công nghệ mà họ tạo ra. Ở Thượng Hải, một công ty công nghệ giám sát tên là Yitu đã áp dụng điều đó đến mức triệt để.

Mọi ngóc ngách trong văn phòng đều được gắn camera giám sát dày đặc, với khả năng nhận diện khuôn mặt. Từ bàn làm việc tới lối thoát hiểm, trên mọi hành lang, các nhân viên dễ dàng được nhận ra và minh họa bằng những chấm màu xanh dương trên màn hình hiển thị. Màn hình này thể hiện việc các nhân viên đến và về, trong cả ngày và mỗi ngày. Không chỉ muốn phát triển ở trong nước, Yitu đang có kế hoạch tăng cường ở các khu vực như Đông Nam Á và Trung Đông.

Ở Trung Quốc, theo dõi đang trở thành một lĩnh vực kinh doanh lớn và hấp dẫn. Khi quốc gia sẵn sàng chi tiêu nhiều vào các hệ thống giám sát, một thế hệ các công ty khởi nghiệp đã nhanh chóng xuất hiện để đáp ứng nhu cầu. Họ thậm chí có thể cạnh tranh trên phạm vi toàn cầu, về các công nghệ như nhận dạng hình ảnh và giọng nói. Yitu giành vị trí dẫn đầu trong một cuộc thi về viết thuật toán nhận dạng khuôn mặt năm 2017 do Văn phòng Giám đốc Tình báo quốc gia (Mỹ) tổ chức. Một số công ty Trung Quốc khác cũng đạt thành tích cao tại cuộc thi này.

Cơn lốc bùng nổ về công nghệ ở Trung Quốc này đang giúp cho tham vọng giám sát của chính phủ trở thành hiện thực. Với quy mô và sự đầu tư một cách tuyệt đối, Trung Quốc đã có thể cạnh tranh với Thung lũng Silicon. Với sự hỗ trợ của chính phủ và nhà đầu tư, các công ty khởi nghiệp về lĩnh vực giám sát có thể tiếp cận được rất nhiều tiền và các nguồn lực khác. Ngược lại, nhiều doanh nghiệp trong số này đã cung cấp dữ liệu cho chính phủ.

Tháng 5/2018, công ty mới nổi về AI SenseTime đã thu hút được 620 triệu USD đầu tư, biến thành doanh nghiệp được định giá khoảng 4,5 tỷ USD. Yitu sau đó một tháng đã huy động được 200 triệu USD. Một công ty khác là Megvii, đã huy động được 460 triệu USD từ các nhà đầu tư, trong đó có một quỹ do nhà nước hỗ trợ.

Theo Shen Xinyang, chuyên gia về dữ liệu của Google, hiện là giám đốc công nghệ của Eyecool, một công ty mới thành lập, thị trường an ninh công cộng của Trung Quốc năm 2017 có trị giá hơn 80 tỷ USD.

“Trí tuệ nhân tạo cho an ninh công cộng thực sự vẫn chỉ là một phần rất nhỏ so với toàn bộ thị trường”, ông nói. Chuyên gia này cũng chỉ ra rằng hầu hết các thiết bị đang được sử dụng là “không thông minh”.

Công ty của Shen có hệ thống giám sát tại hơn 20 sân bay và ga xe lửa, đã giúp bắt được 1.000 tên tội phạm. Eyecool cũng đang trao hơn hai triệu hình ảnh nhận diện khuôn mặt mỗi ngày cho một hệ thống dữ liệu lớn đang được phát triển của cảnh sát, gọi là Skynet.

Một công ty khác có tên Number 1 Community đang phát triển ứng dụng cho phép phát hiện đám đông đang xung đột. Bên cạnh đó là một ứng dụng cho phép cảnh sát sử dụng bản đồ ảo của các tòa nhà để tìm ra ai đang sống ở đâu.

Còn tại một tòa nhà ở thành phố Tương Dương, một hệ thống nhận dạng khuôn mặt được thiết lập tại cổng an ninh, thu thập hình ảnh của cư dân để bổ sung cho hệ thống dữ liệu của cảnh sát địa phương.

“Nhà tù công nghệ” kiểu Panopticon

Panopticon là kiểu nhà tù do Jeremy Bentham, một nhà tư tưởng người Anh, thiết kế vào thế kỉ 18. Đó là tòa nhà hình tròn với tòa tháp canh được đặt ở trung tâm, giám sát toàn bộ các tù nhân bị nhốt trong cũi sắt ở xung quanh. Nó được thiết kế sao cho các tù nhân không thể nhìn thấy người canh gác. Vì thế ngay cả khi không có người canh trong tháp, tù nhân vẫn sống trong cảm giác bị theo dõi.

Công nghệ nhận diện khuôn mặt đang được phát triển ở Trung Quốc cũng tương tự như vậy. Minh chứng cho cách làm việc hiệu quả nhất là không phải lúc nào nó cũng hoạt động.

Cảnh sát ở thành phố Trịnh Châu gần đây đã trình diễn trước báo giới hệ thống giám sát của mình tại một nhà ga đường sắt cao tốc. Một nữ cảnh sát chụp hình hành khách thông qua thiết bị có hình dạng một chiếc kính râm. Nhưng kính chỉ hoạt động nếu mục tiêu đứng yên trong vài giây. Công nghệ này được sử dụng chủ yếu để kiểm tra xem khách du lịch có sử dụng giấy tờ giả hay không.

Theo chia sẻ từ giám đốc công nghệ của một công ty làm việc cho chính phủ, cơ quan dữ liệu quốc gia Trung Quốc đã “gắn cờ theo dõi” khoảng 20 tới 30 triệu người. Đây chủ yếu là những kẻ khủng bố, tội phạm, buôn bán ma túy, các nhà hoạt động chính trị và những người khác. Con số này quá lớn để các hệ thống nhận dạng khuôn mặt có thể phân tích mỗi ngày.

Có thể nói, hệ thống này vẫn còn nhiều sự chắp vá về kỹ thuật hơn là một mạng lưới công nghệ toàn diện. Nhiều tệp tin vẫn chưa được số hóa, một số tệp khác không khớp nội dung với nhau. Những hệ thống mà cảnh sát hy vọng một ngày nào đó sẽ được hoàn toàn xử lý bởi A.I, hiện điều hành bởi các nhóm người. Họ vẫn phân loại ảnh và dữ liệu theo cách cũ.

Ví dụ, ở giao lộ tại thành phố Tương Dương. Hình ảnh những người qua đường trái phép không xuất hiện ngay lập tức. Các bảng quảng cáo thường hiển thị thông tin từ tuần trước, gần đây độ trễ đã giảm xuống còn khoảng năm hoặc sáu ngày. Các quan chức cho biết cần sàng lọc các hình ảnh để chúng phù hợp với nhận dạng của người dân.

Tuy nhiên, chính quyền Trung Quốc đã sớm bắt tay vào một chiến dịch để thuyết phục người dân rằng một hệ thống an ninh công nghệ cao đã được hoàn thiện.

Đội ngũ tuyên truyền rất thích những câu chuyện trong đó cảnh sát sử dụng công nghệ nhận dạng khuôn mặt để phát hiện những tên tội phạm bị truy nã tại các sự kiện lớn. Một bài báo trên People’s Daily đã viết về một loạt các vụ bắt giữ được thực hiện với sự trợ giúp của công nghệ nhận diện khuôn mặt tại một buổi hòa nhạc của ngôi sao nhạc pop Jackie Cheung.

Ở nhiều nơi khác, hệ thống này hoạt động tốt. Tại ngã tư ở Tương Dương, tình trạng băng qua đường trái phép đã giảm. Tại một khu dân cư phức hợp, nơi các cổng an ninh tích hợp nhận diện khuôn mặt được công ty Number 1 Community lắp đặt, tình trạng ăn cắp xe đạp đã ngừng hoàn toàn.

“Vấn đề là mọi người không biết liệu họ có bị theo dõi hay không. Sự không chắc chắn đó làm cho mọi người trở nên vâng lời hơn”, Chorzempa, làm việc tại Viện Peterson nói. Ông mô tả cách tiếp cận này như một “Panopticon”, với ý tưởng rằng mọi người sẽ tuân theo các quy tắc một cách chính xác bởi vì họ không biết liệu mình có bị theo dõi hay không.

Ở Trịnh Châu, các cảnh sát thích thú giải thích cách những chiếc kính nhận diện khuôn mặt có thể khiến bọn tội phạm thú nhận hành vi. Ông Shan, Phó cảnh sát trưởng ga đường sắt Trịnh Châu, kể lại cảnh đồng sự của mình đối mặt với một tay buôn lậu heroin. Ông cho biết khi đó, nhân viên cảnh sát lôi cặp kính ra và nói với kẻ tình nghi rằng những gì hắn ta nói không quan trọng. Bởi chiếc kính có thể cung cấp cho họ tất cả thông tin cần thiết.

“Vì anh ta sợ bị phát hiện bởi công nghệ tiên tiến, nên đã thú nhận”, Shan nói thêm rằng nghi phạm đã nuốt 60 gói heroin nhỏ. “Chúng tôi thậm chí không sử dụng bất kỳ kỹ thuật thẩm vấn nào. Anh ta chỉ đơn giản là buông bỏ tất cả”.

(theo NYTimes)

Bảo Nam

 

 

 

Rate this post

Tin tức

6 AI Shopping Assistant Tools To Help You Shop Wisely

Đã đăng

 ngày

15 Best Shopping Bots for eCommerce Stores

bot online shopping

By gaining insights into the effective use of bots and their benefits, we can position ourselves to reap the maximum rewards in eCommerce. There are myriad options available, each promising unique features and benefits. This analysis can drive valuable insights for businesses, empowering them to make data-driven decisions.

It will automatically ask further questions to narrow down the search and offer 3-5 answers for you to pick from. While we might earn commissions, which help us to research and write, this never affects our product reviews and recommendations. If you don’t have tools in place to monitor and identify bot traffic, you’ll never be able to stop it. The fake accounts that bots generate en masse can give a false impression of your true customer base. Since some services like customer management or email marketing systems charge based on account volumes, this could also create additional costs.

Shopping bots can replace the process of navigating through many pages by taking orders directly. Unfortunately, shopping bots aren’t a “set it and forget it” kind of job. They need monitoring and continuous adjustments to work at their full potential. This is more of a grocery shopping assistant that works on WhatsApp. You browse the available products, order items, and specify the delivery place and time, all within the app. Those were the main advantages of having a shopping bot software working for your business.

  • With its advanced NLP capabilities, it’s not just about automating conversations; it’s about making them personal and context-aware.
  • ChatInsight.AI is a shopping bot designed to assist users in their online shopping experience.
  • It allows the bot to have personality and interact through text, images, video, and location.
  • It’s highly unlikely a real shopper is using a 3-year-old browser version, for instance.

It will then find and recommend similar products from Sephora‘s catalog. Shopping is compressed into quick, streamlined conversations rather than cumbersome web forms. According to an IBM survey, 72% of consumers prefer conversational commerce experiences. Shopping bots eliminate tedious product search, coupon hunting, and price comparison efforts. Based on consumer research, the average bot saves shoppers minutes per transaction. As the technology improves, bots are getting much smarter about understanding context and intent.

How Shopping Bots are Transforming the Business Landscape?

The online shopping environment is continually evolving, and we are witnessing an era where AI shopping bots are becoming integral members of the ecommerce family. In conclusion, shopping bots are a powerful tool for businesses as they navigate the world of online commerce. After the user preference has been stated, the chatbot provides best-fit products or answers, as the case may be. If the model uses a search engine, it scans the internet for the best-fit solution that will help the user in their shopping experience. This AI chatbot for shopping online is used for personalizing customer experience.

bot online shopping

Sometimes, customers need a human to guide their purchase, but often, they only need a basic question answered, or a quick product recommendation. If I have to single out a tool from this list, then Buysmart is definitely the most well-rounded one. It’s fast, easy-to-use, comprehensive, and the results are reliable. I’ll recommend you use these along with traditional shopping tools since they won’t help with extra stuff like finding coupons and cashback opportunities. The shopping recommendations are listed in the left panel, along with a picture, name, and price.

Bots increase operational & support costs

After experiencing growth in 2020, they needed to quickly scale up their customer service response times. Discover the future of marketing with the best AI marketing tools to boost efficiency, personalise campaigns, and drive growth with AI-powered solutions. Since the personality also applies to the search results, make sure you pick the right one depending on what you are looking to buy. You can either do a text-based search or upload pictures of the apparel you like.

This no-code software is also easy to set up and offers a variety of chatbot templates for a quick start. Ada.cx is a customer experience (CX) automation platform that helps businesses of all sizes deliver better customer service. Online shopping bots have become an indispensable tool for eCommerce businesses looking to enhance their bot online shopping customer experience and drive sales. A shopping bots, also known as a chatbot, is a computer program powered by artificial intelligence that can interact with customers in real-time through a chat interface. The benefits of using a chatbot for your eCommerce store are numerous and can lead to increased customer satisfaction.

Here is a quick summary of the best AI shopping assistant tools I’ll be discussing below. A leading tyre manufacturer, CEAT, sought to enhance customer experience with instant support. It also aimed to collect high-quality leads and leverage AI-powered conversations to improve conversions. By managing your traffic, you’ll get full visibility with server-side analytics that helps you detect and act on suspicious traffic. For example, the virtual waiting room can flag aggressive IP addresses trying to take multiple spots in line, or traffic coming from data centers known to be bot havens.

Some are ready-made solutions, and others allow you to build custom conversational AI bots. You can use one of the ecommerce platforms, like Shopify or WordPress, to install the bot on your site. Or, you can also insert a line of Chat PG code into your website’s backend. Take a look at some of the main advantages of automated checkout bots. As an ex-agency strategist turned freelance WFH fashion icon, Michelle is passionate about putting the sass in SaaS content.

Furthermore, tools like Honey exemplify the added value that shopping bots bring. Beyond product recommendations, they also ensure users get the best value for their money by automatically applying discounts and finding the best deals. It helps store owners increase sales by forging one-on-one relationships. The Cartloop Live SMS Concierge service can guide customers through the purchase journey with personalized recommendations and 24/7 support assistance. This list contains a mix of e-commerce solutions and a few consumer shopping bots.

So, focus on these important considerations while choosing the ideal shopping bot for your business. Let the AI leverage your customer satisfaction and business profits. If the answer to these questions is a yes, you’ve likely found the right shopping bot for your ecommerce setup.

Real-life examples of shopping bots

Shoppers can browse a brand’s products, get product recommendations, ask questions, make purchases and checkout, and get automatic shipping updates all through Facebook Messenger. Many brands and retailers have turned to shopping bots to enhance various stages of the customer journey. Sadly, a shopping bot isn’t a robot you can send out to do your shopping for you. But for now, a shopping bot is an artificial intelligence (AI) that completes specific tasks. With shopping bots, customers can make purchases with minimal time and effort, enhancing the overall shopping experience.

But when bots target these margin-negative products, the customer acquisition goals of flash sales go unmet. All you achieve is low-to-negative margin sales without any of the benefits. The lifetime value of the grinch bot is not as valuable as a satisfied customer who regularly returns to buy additional products. First, you miss a chance to create a connection with a valuable customer. Hyped product launches can be a fantastic way to reward loyal customers and bring new customers into the fold. Shopping bots sever the relationship between your potential customers and your brand.

Additionally, these bots can be integrated with user accounts, allowing them to store preferences, sizes, and even payment details securely. This results in a faster checkout process, as the bot can auto-fill necessary details, reducing the hassle of manual data entry. By analyzing a user’s browsing history, past purchases, and even search queries, these bots can create a detailed profile of the user’s preferences. This round-the-clock availability ensures that customers always feel supported and valued, elevating their overall shopping experience. Gone are the days of scrolling endlessly through pages of products; these bots curate a personalized shopping list in an instant.

This is where shoppers will typically ask questions, read online reviews, view what the experience will look like, and ask further questions. They too use a shopping bot on their website that takes the user through every step of the customer journey. They can add items to carts, fill in shipping details, and even complete purchases, often used for high-demand items. However, for those who prioritize a seamless building experience and crave more integrations, ShoppingBotAI might just be your next best friend in the shopping bot realm.

In this blog post, we will take a look at the five best shopping bots for online shopping. We will discuss the features of each bot, as well as the pros and cons of using them. The bot can offer product recommendations based on past purchases, wishlists, or even items left in the cart during a previous visit. Such proactive suggestions significantly reduce the time users spend browsing. Shopping bots, often referred to as retail bots or order bots, are software tools designed to automate the online shopping process.

Probably the most well-known type of ecommerce bot, scalping bots use unfair methods to get limited-availability and/or preferred goods or services. Shopping bots enabled by voice and text interfaces make online purchasing much more accessible. This leads to quick and accurate resolution of customer queries, contributing to a superior customer experience. Shopping bots have an edge over traditional retailers when it comes to customer interaction and problem resolution. One of the major advantages of bots over traditional retailers lies in the personalization they offer. The retail industry, characterized by stiff competition, dynamic demands, and a never-ending array of products, appears to be an ideal ground for bots to prove their mettle.

eBay ShopBot

For e-commerce store owners like you, envisioning a chatbot that mimics human interaction, Chatfuel might just be your dream platform. Time is of the essence, and shopping bots ensure users save both time and effort, making purchases a breeze. By analyzing search queries, past purchase history, and even browsing patterns, shopping bots can curate a list of products that align closely with what the user is seeking. The true magic of shopping bots lies in their ability to understand user preferences and provide tailored product suggestions.

Automation tools like shopping bots will future proof your business — especially important during these tough economic times. Customers want a faster, more convenient shopping experience today. They want their questions answered quickly, they want personalized product recommendations, and once they purchase, they want to know when their products will arrive. This bot for buying online helps businesses automate their services and create a personalized experience for customers. The system uses AI technology and handles questions it has been trained on.

They are designed to make the checkout process as smooth and intuitive as possible. Shopping bots streamline the checkout process, ensuring users complete their purchases without any hiccups. For merchants, the rise of shopping bots means more than just increased sales. As AI and machine learning technologies continue to evolve, shopping bots are becoming even more adept at understanding the nuances of user behavior.

You will find a product list that fits your set criteria on the new page. Here are six real-life examples of shopping bots being used at various stages of the customer journey. BIK is a customer conversation platform that helps businesses automate and personalize customer interactions across all channels, including Instagram and WhatsApp.

You can create bots for Facebook Messenger, Telegram, and Skype, or build stand-alone apps through Microsoft’s open sourced Azure services and Bot Framework. Inspired by Yellow Pages, this bot offers purchasing interactions for everything from movie and airplane tickets to eCommerce and mobile recharges. You can also collect feedback from your customers by letting them rate their experience and share their opinions with your team. This will show you how effective the bots are and how satisfied your visitors are with them.

This means fewer steps to complete a purchase, reducing the chances of cart abandonment. They can also scout for the best shipping options, ensuring timely and cost-effective delivery. Furthermore, with the rise of conversational commerce, many of the best shopping bots in 2023 are now equipped with chatbot functionalities. This allows users to interact with them in real-time, asking questions, seeking advice, or even getting styling tips for fashion products. Mindsay believes that shopping bots can help reduce response times and support costs while improving customer engagement and satisfaction.

How Do Customers and Merchants Benefit from Online Shopping Bots

This enables the bots to adapt and refine their recommendations in real-time, ensuring they remain relevant and engaging. Moreover, these bots are available 24/7, ensuring that user queries are addressed anytime, anywhere. Shopping bots ensure a hassle-free purchase journey by automating tasks and providing instant solutions. This level of precision ensures that users are always matched with products that are not only relevant but also of high quality. Moreover, these bots are not just about finding a product; they’re about finding the right product. They take into account user reviews, product ratings, and even current market trends to ensure that every recommendation is top-notch.

bot online shopping

You can create a standalone survey, or you can collect feedback in small doses during customer interactions. Most recommendations it gave me were very solid in the category and definitely among the cheapest compared to similar products. Although it only gave 2-3 products at a time, I am sure you’ll appreciate the clutter-free recommendations. Latercase, the maker of slim phone cases, looked for a self-service platform that offered flexibility and customization, allowing it to build its own solutions. Shopping bots enable brands to drive a wide range of valuable use cases.

In the cat-and-mouse game of bot mitigation, your playbook can’t be based on last week’s attack. As you’ve seen, bots come in all shapes and sizes, and reselling is a very lucrative business. For every bot mitigation solution implemented, there are bot developers across the world working on ways to circumvent it. 45% of online businesses said bot attacks resulted in more website and IT crashes in 2022.

Amazon’s generative AI bot Rufus makes online shopping easier (for the most part) – Yahoo Finance

Amazon’s generative AI bot Rufus makes online shopping easier (for the most part).

Posted: Thu, 07 Mar 2024 08:00:00 GMT [source]

Instead of spending hours browsing through countless websites, these bots research, compare, and provide the best product options within seconds. This not only fosters a deeper connection between the brand and the consumer but also ensures that shopping online is as interactive and engaging as walking into a physical store. This lets eCommerce brands give their bot personality and adds authenticity to conversational commerce. BargainBot seeks to replace the old boring way of offering discounts by allowing customers to haggle the price. The bot can strike deals with customers before allowing them to proceed to checkout.

In-store merchants, on the other hand, can leverage shopping bots in their digital platforms to drive foot traffic to their physical locations. One of the standout features of shopping bots is their ability to provide tailored product suggestions. In 2023, as the e-commerce landscape becomes more saturated with countless products and brands, the role of the best shopping bots has never been more crucial.

You don’t have to tell it anything, just choose a category and then a product and the AI will start asking questions to find the right item. Shop.app AI by Shopify https://chat.openai.com/ has a chat panel on the right side and a shopping panel on the left. You can write your queries in the chat, and it will show results in the left panel.

For online merchants, this means a significant reduction in bounce rates. When customers find relevant products quickly, they’re more likely to stay on the site and complete a purchase. Navigating the e-commerce world without guidance can often feel like an endless voyage. With a plethora of choices at their fingertips, customers can easily get overwhelmed, leading to decision fatigue or, worse, abandoning their shopping journey altogether. They crave a shopping experience that feels unique to them, one where the products and deals presented align perfectly with their tastes and needs.

bot online shopping

Chatbots also cater to consumers’ need for instant gratification and answers, whether stores use them to provide 24/7 customer support or advertise flash sales. This constant availability builds customer trust and increases eCommerce conversion rates. Jenny provides self-service chatbots intending to ensure that businesses serve all their customers, not just a select few. The no-code chatbot may be used as a standalone solution or alongside live chat applications such as Zendesk, Facebook Messenger, SpanEngage, among others. Verloop is a conversational AI platform that strives to replicate the in-store assistance experience across digital channels. Users can access various features like multiple intent recognition, proactive communications, and personalized messaging.

They streamline operations, enhance customer journeys, and contribute to your bottom line. Online customers usually expect immediate responses to their inquiries. However, it’s humanly impossible to provide round-the-clock assistance. You can foun additiona information about ai customer service and artificial intelligence and NLP. While physical stores give the freedom to ‘try before you buy,’ online shopping misses out on this personal touch. One of the significant benefits that shopping bots contribute is facilitating a fast and easy checkout process.

You don’t want to miss out on this broad audience segment by having a shopping bot that misbehaves on smaller screens or struggles to integrate with mobile interfaces. This shift is due to a number of benefits that these bots bring to the table for merchants, both online and in-store. The customer’s ability to interact with products is a key factor that marks the difference between online and brick-and-mortar shopping. When a customer lands at the checkout stage, the bot readily fills in the necessary details, removing the need for manual data input every time you’re concluding a purchase. This vital consumer insight allows businesses to make informed decisions and improve their product offerings and services continually. Ranging from clothing to furniture, this bot provides recommendations for almost all retail products.

Whether an intentional DDoS attack or a byproduct of massive bot traffic, website crashes and slowdowns are terrible for any retailer. They lose you sales, shake the trust of your customers, and expose your systems to security breaches. So it’s not difficult to see how they overwhelm web application infrastructure, leading to site crashes and slowdowns.

Rate this post
Đọc tiếp

Tin tức

6 AI Shopping Assistant Tools To Help You Shop Wisely

Đã đăng

 ngày

15 Best Shopping Bots for eCommerce Stores

bot online shopping

By gaining insights into the effective use of bots and their benefits, we can position ourselves to reap the maximum rewards in eCommerce. There are myriad options available, each promising unique features and benefits. This analysis can drive valuable insights for businesses, empowering them to make data-driven decisions.

It will automatically ask further questions to narrow down the search and offer 3-5 answers for you to pick from. While we might earn commissions, which help us to research and write, this never affects our product reviews and recommendations. If you don’t have tools in place to monitor and identify bot traffic, you’ll never be able to stop it. The fake accounts that bots generate en masse can give a false impression of your true customer base. Since some services like customer management or email marketing systems charge based on account volumes, this could also create additional costs.

Shopping bots can replace the process of navigating through many pages by taking orders directly. Unfortunately, shopping bots aren’t a “set it and forget it” kind of job. They need monitoring and continuous adjustments to work at their full potential. This is more of a grocery shopping assistant that works on WhatsApp. You browse the available products, order items, and specify the delivery place and time, all within the app. Those were the main advantages of having a shopping bot software working for your business.

  • With its advanced NLP capabilities, it’s not just about automating conversations; it’s about making them personal and context-aware.
  • ChatInsight.AI is a shopping bot designed to assist users in their online shopping experience.
  • It allows the bot to have personality and interact through text, images, video, and location.
  • It’s highly unlikely a real shopper is using a 3-year-old browser version, for instance.

It will then find and recommend similar products from Sephora‘s catalog. Shopping is compressed into quick, streamlined conversations rather than cumbersome web forms. According to an IBM survey, 72% of consumers prefer conversational commerce experiences. Shopping bots eliminate tedious product search, coupon hunting, and price comparison efforts. Based on consumer research, the average bot saves shoppers minutes per transaction. As the technology improves, bots are getting much smarter about understanding context and intent.

How Shopping Bots are Transforming the Business Landscape?

The online shopping environment is continually evolving, and we are witnessing an era where AI shopping bots are becoming integral members of the ecommerce family. In conclusion, shopping bots are a powerful tool for businesses as they navigate the world of online commerce. After the user preference has been stated, the chatbot provides best-fit products or answers, as the case may be. If the model uses a search engine, it scans the internet for the best-fit solution that will help the user in their shopping experience. This AI chatbot for shopping online is used for personalizing customer experience.

bot online shopping

Sometimes, customers need a human to guide their purchase, but often, they only need a basic question answered, or a quick product recommendation. If I have to single out a tool from this list, then Buysmart is definitely the most well-rounded one. It’s fast, easy-to-use, comprehensive, and the results are reliable. I’ll recommend you use these along with traditional shopping tools since they won’t help with extra stuff like finding coupons and cashback opportunities. The shopping recommendations are listed in the left panel, along with a picture, name, and price.

Bots increase operational & support costs

After experiencing growth in 2020, they needed to quickly scale up their customer service response times. Discover the future of marketing with the best AI marketing tools to boost efficiency, personalise campaigns, and drive growth with AI-powered solutions. Since the personality also applies to the search results, make sure you pick the right one depending on what you are looking to buy. You can either do a text-based search or upload pictures of the apparel you like.

This no-code software is also easy to set up and offers a variety of chatbot templates for a quick start. Ada.cx is a customer experience (CX) automation platform that helps businesses of all sizes deliver better customer service. Online shopping bots have become an indispensable tool for eCommerce businesses looking to enhance their bot online shopping customer experience and drive sales. A shopping bots, also known as a chatbot, is a computer program powered by artificial intelligence that can interact with customers in real-time through a chat interface. The benefits of using a chatbot for your eCommerce store are numerous and can lead to increased customer satisfaction.

Here is a quick summary of the best AI shopping assistant tools I’ll be discussing below. A leading tyre manufacturer, CEAT, sought to enhance customer experience with instant support. It also aimed to collect high-quality leads and leverage AI-powered conversations to improve conversions. By managing your traffic, you’ll get full visibility with server-side analytics that helps you detect and act on suspicious traffic. For example, the virtual waiting room can flag aggressive IP addresses trying to take multiple spots in line, or traffic coming from data centers known to be bot havens.

Some are ready-made solutions, and others allow you to build custom conversational AI bots. You can use one of the ecommerce platforms, like Shopify or WordPress, to install the bot on your site. Or, you can also insert a line of Chat PG code into your website’s backend. Take a look at some of the main advantages of automated checkout bots. As an ex-agency strategist turned freelance WFH fashion icon, Michelle is passionate about putting the sass in SaaS content.

Furthermore, tools like Honey exemplify the added value that shopping bots bring. Beyond product recommendations, they also ensure users get the best value for their money by automatically applying discounts and finding the best deals. It helps store owners increase sales by forging one-on-one relationships. The Cartloop Live SMS Concierge service can guide customers through the purchase journey with personalized recommendations and 24/7 support assistance. This list contains a mix of e-commerce solutions and a few consumer shopping bots.

So, focus on these important considerations while choosing the ideal shopping bot for your business. Let the AI leverage your customer satisfaction and business profits. If the answer to these questions is a yes, you’ve likely found the right shopping bot for your ecommerce setup.

Real-life examples of shopping bots

Shoppers can browse a brand’s products, get product recommendations, ask questions, make purchases and checkout, and get automatic shipping updates all through Facebook Messenger. Many brands and retailers have turned to shopping bots to enhance various stages of the customer journey. Sadly, a shopping bot isn’t a robot you can send out to do your shopping for you. But for now, a shopping bot is an artificial intelligence (AI) that completes specific tasks. With shopping bots, customers can make purchases with minimal time and effort, enhancing the overall shopping experience.

But when bots target these margin-negative products, the customer acquisition goals of flash sales go unmet. All you achieve is low-to-negative margin sales without any of the benefits. The lifetime value of the grinch bot is not as valuable as a satisfied customer who regularly returns to buy additional products. First, you miss a chance to create a connection with a valuable customer. Hyped product launches can be a fantastic way to reward loyal customers and bring new customers into the fold. Shopping bots sever the relationship between your potential customers and your brand.

Additionally, these bots can be integrated with user accounts, allowing them to store preferences, sizes, and even payment details securely. This results in a faster checkout process, as the bot can auto-fill necessary details, reducing the hassle of manual data entry. By analyzing a user’s browsing history, past purchases, and even search queries, these bots can create a detailed profile of the user’s preferences. This round-the-clock availability ensures that customers always feel supported and valued, elevating their overall shopping experience. Gone are the days of scrolling endlessly through pages of products; these bots curate a personalized shopping list in an instant.

This is where shoppers will typically ask questions, read online reviews, view what the experience will look like, and ask further questions. They too use a shopping bot on their website that takes the user through every step of the customer journey. They can add items to carts, fill in shipping details, and even complete purchases, often used for high-demand items. However, for those who prioritize a seamless building experience and crave more integrations, ShoppingBotAI might just be your next best friend in the shopping bot realm.

In this blog post, we will take a look at the five best shopping bots for online shopping. We will discuss the features of each bot, as well as the pros and cons of using them. The bot can offer product recommendations based on past purchases, wishlists, or even items left in the cart during a previous visit. Such proactive suggestions significantly reduce the time users spend browsing. Shopping bots, often referred to as retail bots or order bots, are software tools designed to automate the online shopping process.

Probably the most well-known type of ecommerce bot, scalping bots use unfair methods to get limited-availability and/or preferred goods or services. Shopping bots enabled by voice and text interfaces make online purchasing much more accessible. This leads to quick and accurate resolution of customer queries, contributing to a superior customer experience. Shopping bots have an edge over traditional retailers when it comes to customer interaction and problem resolution. One of the major advantages of bots over traditional retailers lies in the personalization they offer. The retail industry, characterized by stiff competition, dynamic demands, and a never-ending array of products, appears to be an ideal ground for bots to prove their mettle.

eBay ShopBot

For e-commerce store owners like you, envisioning a chatbot that mimics human interaction, Chatfuel might just be your dream platform. Time is of the essence, and shopping bots ensure users save both time and effort, making purchases a breeze. By analyzing search queries, past purchase history, and even browsing patterns, shopping bots can curate a list of products that align closely with what the user is seeking. The true magic of shopping bots lies in their ability to understand user preferences and provide tailored product suggestions.

Automation tools like shopping bots will future proof your business — especially important during these tough economic times. Customers want a faster, more convenient shopping experience today. They want their questions answered quickly, they want personalized product recommendations, and once they purchase, they want to know when their products will arrive. This bot for buying online helps businesses automate their services and create a personalized experience for customers. The system uses AI technology and handles questions it has been trained on.

They are designed to make the checkout process as smooth and intuitive as possible. Shopping bots streamline the checkout process, ensuring users complete their purchases without any hiccups. For merchants, the rise of shopping bots means more than just increased sales. As AI and machine learning technologies continue to evolve, shopping bots are becoming even more adept at understanding the nuances of user behavior.

You will find a product list that fits your set criteria on the new page. Here are six real-life examples of shopping bots being used at various stages of the customer journey. BIK is a customer conversation platform that helps businesses automate and personalize customer interactions across all channels, including Instagram and WhatsApp.

You can create bots for Facebook Messenger, Telegram, and Skype, or build stand-alone apps through Microsoft’s open sourced Azure services and Bot Framework. Inspired by Yellow Pages, this bot offers purchasing interactions for everything from movie and airplane tickets to eCommerce and mobile recharges. You can also collect feedback from your customers by letting them rate their experience and share their opinions with your team. This will show you how effective the bots are and how satisfied your visitors are with them.

This means fewer steps to complete a purchase, reducing the chances of cart abandonment. They can also scout for the best shipping options, ensuring timely and cost-effective delivery. Furthermore, with the rise of conversational commerce, many of the best shopping bots in 2023 are now equipped with chatbot functionalities. This allows users to interact with them in real-time, asking questions, seeking advice, or even getting styling tips for fashion products. Mindsay believes that shopping bots can help reduce response times and support costs while improving customer engagement and satisfaction.

How Do Customers and Merchants Benefit from Online Shopping Bots

This enables the bots to adapt and refine their recommendations in real-time, ensuring they remain relevant and engaging. Moreover, these bots are available 24/7, ensuring that user queries are addressed anytime, anywhere. Shopping bots ensure a hassle-free purchase journey by automating tasks and providing instant solutions. This level of precision ensures that users are always matched with products that are not only relevant but also of high quality. Moreover, these bots are not just about finding a product; they’re about finding the right product. They take into account user reviews, product ratings, and even current market trends to ensure that every recommendation is top-notch.

bot online shopping

You can create a standalone survey, or you can collect feedback in small doses during customer interactions. Most recommendations it gave me were very solid in the category and definitely among the cheapest compared to similar products. Although it only gave 2-3 products at a time, I am sure you’ll appreciate the clutter-free recommendations. Latercase, the maker of slim phone cases, looked for a self-service platform that offered flexibility and customization, allowing it to build its own solutions. Shopping bots enable brands to drive a wide range of valuable use cases.

In the cat-and-mouse game of bot mitigation, your playbook can’t be based on last week’s attack. As you’ve seen, bots come in all shapes and sizes, and reselling is a very lucrative business. For every bot mitigation solution implemented, there are bot developers across the world working on ways to circumvent it. 45% of online businesses said bot attacks resulted in more website and IT crashes in 2022.

Amazon’s generative AI bot Rufus makes online shopping easier (for the most part) – Yahoo Finance

Amazon’s generative AI bot Rufus makes online shopping easier (for the most part).

Posted: Thu, 07 Mar 2024 08:00:00 GMT [source]

Instead of spending hours browsing through countless websites, these bots research, compare, and provide the best product options within seconds. This not only fosters a deeper connection between the brand and the consumer but also ensures that shopping online is as interactive and engaging as walking into a physical store. This lets eCommerce brands give their bot personality and adds authenticity to conversational commerce. BargainBot seeks to replace the old boring way of offering discounts by allowing customers to haggle the price. The bot can strike deals with customers before allowing them to proceed to checkout.

In-store merchants, on the other hand, can leverage shopping bots in their digital platforms to drive foot traffic to their physical locations. One of the standout features of shopping bots is their ability to provide tailored product suggestions. In 2023, as the e-commerce landscape becomes more saturated with countless products and brands, the role of the best shopping bots has never been more crucial.

You don’t have to tell it anything, just choose a category and then a product and the AI will start asking questions to find the right item. Shop.app AI by Shopify https://chat.openai.com/ has a chat panel on the right side and a shopping panel on the left. You can write your queries in the chat, and it will show results in the left panel.

For online merchants, this means a significant reduction in bounce rates. When customers find relevant products quickly, they’re more likely to stay on the site and complete a purchase. Navigating the e-commerce world without guidance can often feel like an endless voyage. With a plethora of choices at their fingertips, customers can easily get overwhelmed, leading to decision fatigue or, worse, abandoning their shopping journey altogether. They crave a shopping experience that feels unique to them, one where the products and deals presented align perfectly with their tastes and needs.

bot online shopping

Chatbots also cater to consumers’ need for instant gratification and answers, whether stores use them to provide 24/7 customer support or advertise flash sales. This constant availability builds customer trust and increases eCommerce conversion rates. Jenny provides self-service chatbots intending to ensure that businesses serve all their customers, not just a select few. The no-code chatbot may be used as a standalone solution or alongside live chat applications such as Zendesk, Facebook Messenger, SpanEngage, among others. Verloop is a conversational AI platform that strives to replicate the in-store assistance experience across digital channels. Users can access various features like multiple intent recognition, proactive communications, and personalized messaging.

They streamline operations, enhance customer journeys, and contribute to your bottom line. Online customers usually expect immediate responses to their inquiries. However, it’s humanly impossible to provide round-the-clock assistance. You can foun additiona information about ai customer service and artificial intelligence and NLP. While physical stores give the freedom to ‘try before you buy,’ online shopping misses out on this personal touch. One of the significant benefits that shopping bots contribute is facilitating a fast and easy checkout process.

You don’t want to miss out on this broad audience segment by having a shopping bot that misbehaves on smaller screens or struggles to integrate with mobile interfaces. This shift is due to a number of benefits that these bots bring to the table for merchants, both online and in-store. The customer’s ability to interact with products is a key factor that marks the difference between online and brick-and-mortar shopping. When a customer lands at the checkout stage, the bot readily fills in the necessary details, removing the need for manual data input every time you’re concluding a purchase. This vital consumer insight allows businesses to make informed decisions and improve their product offerings and services continually. Ranging from clothing to furniture, this bot provides recommendations for almost all retail products.

Whether an intentional DDoS attack or a byproduct of massive bot traffic, website crashes and slowdowns are terrible for any retailer. They lose you sales, shake the trust of your customers, and expose your systems to security breaches. So it’s not difficult to see how they overwhelm web application infrastructure, leading to site crashes and slowdowns.

Rate this post
Đọc tiếp

Tin tức

Tài chính COMB của ngân hàng Phương Đông OCB là công ty tài chính bỉ ổi chuyên khủng bố khách hàng vay dù chưa đến hạn thanh tóan, mọi người cần tránh

Đã đăng

 ngày

Bởi

Theo thông tin của rất nhiều khách hàng không may sử dụng dịch vụ của công ty tài chính COMB của ngân hàng Phương Đông OCB, thì họ liên tục bị điện thoại khủng bố người nhà và cả bạn bè trên Facebook, mặc dù khoản vay chưa đến hạn thanh toán. Ví dụ bạn có khoản vay 20 phải đóng hàng tháng thì từ ngày 10 đến ngày 20 bạn sẽ liên tục bị gọi điện ngày 2-3 cuộc nhắc nợ, nếu khách hàng cảm thấy phiền không nghe thì họ sẽ tìm thông tin của bạn bè người thân trên facebook rồi gọi điện làm phiền. Theo như nhiều người sử dụng các dịch vụ tài chính thì chưa có dịch vụ tài chính nào có kiểu nhắc nợ bỉ ổi như công ty tài chính ComB của ngân hàng Phương Đông OCB. Các công ty tài chính chỉ gọi điện nhắc nợ nhiều lần khi khách hàng đã quá ngày thanh toán mà chưa hoàn thành còn trước đó họ chỉ gọi 1 cuộc để nhắc nhở khách hàng mà thôi. Co những khách hàng lịch sử trả nợ rất tốt, chưa bao giờ bị quá hạn vẫn bị khủng bố như thường.

Rate this post
Đọc tiếp
Advertisement

Facebook

Advertisement

Tin Nổi bật

    Paste your advertisement code here.