Kết nối với chúng tôi:

Tin tức

9 sự kiện chính trị – kinh tế – xã hội năm 2018

Đã đăng

 ngày

 

Tổng bí thư được bầu làm Chủ tịch nước, xuất siêu lập kỷ lục, Tổng cục trưởng Cảnh sát bị vạch tội… là những sự kiện gây chú ý nhất năm 2018.

Tổng bí thư được bầu làm Chủ tịch nước

Ngày 23/10, Tổng bí thư Nguyễn Phú Trọng được Quốc hội bầu làm Chủ tịch nước với tỷ lệ tán thành 99,79%. Trong bối cảnh Chủ tịch nước Trần Đại Quang qua đời cách đó một tháng, sự kiện này được giải thích “không phải chủ trương nhất thể hóa” mà là “tình huống Việt Nam khuyết chức danh”.

Chủ tịch nước Nguyễn Phú Trọng tuyên thệ trước Quốc hội. Ảnh: TTXVN.

Chủ tịch nước Nguyễn Phú Trọng tuyên thệ trước Quốc hội. Ảnh: TTXVN.

Như vậy, lần đầu tiên sau 32 năm Việt Nam có người đứng đầu Đảng đồng thời đứng đầu Nhà nước. Tính từ năm 1945, có hai người giữ chức vụ cao nhất trong Đảng từng đảm nhận chức danh đứng đầu Nhà nước là Chủ tịch Hồ Chí Minh và Tổng bí thư Trường Chinh.

Mô hình lãnh đạo Đảng đứng đầu Nhà nước được cho là tạo thuận lợi trong đối ngoại và triển khai các quyết sách phát triển đất nước. Nhiều lãnh đạo đương nhiệm và chuyên gia ủng hộ Việt Nam thể chế hóa mô hình này. Tuy nhiên, quyết định cuối cùng thuộc về Ban chấp hành Trung ương Đảng và Đại hội XIII, dự kiến tổ chức vào quý I năm 2021.

Chủ tịch nước Trần Đại Quang từ trần

Ngày 21/9, Chủ tịch nước Trần Đại Quang qua đời ở tuổi 62 vì bệnh hiểm nghèo, khi ông mới trải qua nửa nhiệm kỳ Chủ tịch nước. Sức khỏe ông chuyển xấu trong thời gian rất ngắn. Chỉ ít ngày trước, ông vẫn chủ trì hàng loạt hoạt động đối nội, đối ngoại của quốc gia.

Sự ra đi đột ngột của Chủ tịch nước khiến phiên khai mạc Kỳ họp thứ sáu Quốc hội khóa XIV một tháng sau đó thiếu vắng một trong bốn chức danh lãnh đạo cao nhất của Việt Nam.

Chủ tịch nước Trần Đại Quang thả chim phóng sinh tại chùa Quán Sứ (Hà Nội) ngày 21/5 (15/4 âm lịch). Ảnh: Ngọc Thành.

Chủ tịch nước Trần Đại Quang thả chim phóng sinh tại chùa Quán Sứ (Hà Nội) ngày 21/5 (15/4 âm lịch). Ảnh: Ngọc Thành.

Chủ tịch nước Trần Đại Quang phát hiện bệnh vào tháng 7/2017 và đã trải qua nhiều lần điều trị tại Nhật Bản. Dù vậy, ông thường xuất hiện trước công chúng trong nhiều hoạt động dày đặc. Tình trạng bệnh của ông không được công bố cho đến ngày ông qua đời.

Cũng trong năm 2018, Việt Nam có hai lễ quốc tang khác tiễn đưa nguyên Thủ tướng Phan Văn Khải và nguyên Tổng bí thư Đỗ Mười.

Quốc hội hoãn thông qua Luật Đặc khu

Dự thảo Luật đơn vị hành chính – kinh tế đặc biệt Vân Đồn, Bắc Vân Phong, Phú Quốc (Luật Đặc khu) được thảo luận và dự kiến thông qua vào tháng 5/2018.

Được thai nghén hơn 10 năm trước, dự thảo Luật Đặc khu lần đầu trình Quốc hội tại kỳ họp cuối năm 2017, nhằm thể chế hóa quy định của Hiến pháp và đường lối của Đảng về việc xây dựng một số đặc khu có thể chế vượt trội, tạo cực tăng trưởng và thử nghiệm đổi mới..

Với sáu chương, 85 điều, dự luật tạo hành lang pháp lý cho ba đặc khu gồm Vân Đồn (Quảng Ninh), Bắc Vân Phong (Khánh Hòa), Phú Quốc (Kiên Giang). Trong đó, các điều khoản ưu đãi thuế và thời hạn cho thuê đất tối đa 99 năm (quy định hiện hành 70 năm) đã dẫn đến nhiều ý kiến trái chiều.

Những người phản đối lo ngại thời hạn thuê đất quá dài gây nguy cơ mất kiểm soát về an ninh, quốc phòng; là cơ chế không cần thiết khi ngành, nghề kinh doanh biến động liên tục trong tương lai.

Thủ tướng Nguyễn Xuân Phúc trao đổi với Bộ trưởng Kế hoạch Đầu tư Nguyễn Chí Dũng tại kỳ họp Quốc hội tháng 5/2018. Bộ Kế hoạch Đầu tư là đơn vị chủ trì xây dựng dự án Luật Đặc khu. Ảnh: Hoàng Phong.

Thủ tướng Nguyễn Xuân Phúc trao đổi với Bộ trưởng Kế hoạch Đầu tư Nguyễn Chí Dũng tại kỳ họp Quốc hội tháng 5/2018. Bộ Kế hoạch Đầu tư là đơn vị chủ trì xây dựng dự án Luật Đặc khu. Ảnh: Hoàng Phong.

Tiếp thu các ý kiến, Thủ tướng khẳng định sẽ điều chỉnh luật theo hướng rút ngắn thời hạn cho thuê đất. Ngày 9/6, Chính phủ đề nghị Quốc hội lùi thời gian thông qua Luật. Tuy nhiên, nhiều người dân tại TP HCM, Đồng Nai, Bình Thuận, Khánh Hòa… vẫn xuống đường phản đối. Nhiều vụ gây rối, tấn công người thi hành công vụ, đập phá trụ sở cơ quan công quyền xảy ra khiến hàng chục người bị khởi tố.

Ngày 11/6, Quốc hội quyết định hoãn thông qua Luật Đặc khu. Đánh giá về việc hàng trăm nghìn người dân tụ tập phản đối dự thảo luật này, Chủ tịch Quốc hội Nguyễn Thị Kim Ngân cho rằng đây là điều “đáng tiếc” do nhiều người “hiểu nhầm” và “ngộ nhận sự việc”. Còn Tổng bí thư Nguyễn Phú Trọng nói “sự thật đã bị xuyên tạc, lòng yêu nước bị lợi dụng”.

Việt Nam gia nhập CPTPP

Ngày 12/11, Quốc hội khóa 14 thông qua Hiệp định Đối tác Toàn diện và Chiến lược Xuyên Thái Bình Dương (CPTPP) cùng các văn kiện liên quan. Động thái này được doanh nghiệp trong và ngoài nước chờ đợi, giữa bối cảnh thương mại thế giới diễn biến phức tạp.

11 nước cam kết tham gia hiệp định CPTPP. Ảnh: Reuters.

11 nước cam kết tham gia hiệp định CPTPP. Ảnh: Reuters.

Hiệp định gồm 11 nước với tổng giá trị GDP khoảng 10.000 tỷ USD, tương đương 13% GDP toàn cầu.

Các chuyên gia cho rằng, CPTPP sẽ mang lại nhiều cơ hội lớn về thị trường, ưu đãi, cơ cấu xuất khẩu và tiềm năng hội nhập. GDP và xuất khẩu của Việt Nam có thể tăng lần lượt 1,32% và 4,04% đến năm 2035; số việc làm tăng bình quân mỗi năm khoảng 20.000 – 26.000. Dù vậy, tham gia CPTPP cũng đặt ra nhiều thách thức cho Việt Nam như thiết chế lao động, mua sắm công, quản lý doanh nghiệp Nhà nước, quyền sở hữu trí tuệ…

CPTPP đã nhận được sự phê chuẩn của 7 nước thành viên và sẽ có hiệu lực vào cuối tháng 12. Tiền thân của CPTPP là Hiệp định Đối tác Xuyên Thái Bình Dương (TPP). Sau khi Mỹ rút lui, các nước còn lại, dưới sự dẫn dắt của Nhật Bản đã cùng đàm phán và cho ra đời vào tháng 11/2017.

Gian lận điểm thi THPT quốc gia

Ngày 11/7, Bộ Giáo dục và Đào tạo công bố điểm thi THPT quốc gia 2018 của hơn 900.000 thí sinh. Điểm giỏi ở Hà Giang, Sơn La, Hòa Bình bất ngờ tăng vọt, trong khi đây đều là những tỉnh vốn có tỷ lệ học sinh bỏ học cao và tỷ lệ tốt nghiệp THPT thấp nhất cả nước.

Vào cuộc, Bộ Giáo dục và Bộ Công an phát hiện hàng trăm bài thi tự luận và trắc nghiệm đã bị sửa chữa, nâng điểm. Công an điều tra vụ án Lợi dụng chức vụ quyền hạn trong khi thi hành công vụ tại ba tỉnh. 10 cán bộ ngành giáo dục đã bị khởi tố.

Kể từ khi tổ chức thi THPT quốc gia năm 2015, đây là vụ gian lận đầu tiên được phát hiện. Đây cũng là vụ bê bối có quy mô lớn nhất, diễn ra trên nhiều tỉnh, thủ đoạn cao cấp, có sự tham gia của cán bộ, lãnh đạo ngành giáo dục địa phương. Hiện, sau hơn bốn tháng công an chưa đưa ra được kết luận.

Nhiều kẽ hở của kỳ thi THPT quốc gia được chỉ ra, từ khâu trông thi, chấm thi đến giám sát. Bộ trưởng Giáo dục Phùng Xuân Nhạ đã nhận trách nhiệm, hứa sẽ điều chỉnh cả về kỹ thuật và nhân sự để đảm bảo kết quả thi chính xác.

Vì những ồn ào của kỳ thi, Quốc hội đã lùi thông qua Luật Giáo dục đến giữa năm 2019. Kết quả lấy phiếu tín nhiệm tại Quốc hội cho thấy, Bộ trưởng Phùng Xuân Nhạ có mức tín nhiệm thấp nhất trong 48 lãnh đạo được lấy phiếu.

Sai phạm nghiêm trọng tại Thủ Thiêm

“Bản đồ quy hoạch 1/5000 Khu đô thị mới Thủ Thiêm (quận 2) bị thất lạc”, phát biểu của người phát ngôn UBND TP HCM trong cuộc họp báo đầu tháng 5 đã thổi bùng bức xúc vốn căng thẳng của hàng trăm người dân làng Thủ Thiêm. Bị cưỡng chế dù nhà không nằm trong quy hoạch, những người dân này đã “cắm lều” ra trung ương khiếu kiện suốt 10 năm. Lãnh đạo cao nhất của TP đã liên tiếp tổ chức các cuộc đối thoại nhằm lắng nghe trực tiếp ý kiến của người dân.

Thủ tướng Nguyễn Xuân Phúc sau đó giao Thanh tra Chính phủ làm rõ các khiếu nại ở ThủThiêm với tinh thần cương quyết sửa sai.

Người dân Thủ Thiêm trút uất hận hơn 10 năm trong cuộc tiếp xúc cử tri với lãnh đạo TP HCM. Ảnh: Hữu Khoa.

Người dân Thủ Thiêm trút uất hận hơn 10 năm trong cuộc tiếp xúc cử tri với lãnh đạo TP HCM. Ảnh: Hữu Khoa.

Gần 4 tháng vào cuộc, đầu tháng 9, Thanh tra Chính phủ công bố: TP HCM, Bộ Xây dựng và Văn phòng Chính phủ có sai phạm. Trong đó, UBND thành phố qua các thời kỳ đã phá vỡ quy hoạch được Thủ tướng phê duyệt năm 1996 (thu hồi 4,3 ha ngoài ranh; lấy đất tái định cư giao cho 51 doanh nghiệp làm dự án…).

TP HCM công khai xin lỗi người dân Thủ Thiêm, dồn toàn lực để khắc phục sai phạm. Hàng chục lãnh đạo thành phố bốn nhiệm kỳ bị kiểm điểm trách nhiệm.

TP HCM chọn bán đảo Thủ Thiêm là trung tâm mở rộng, kỳ vọng đẹp nhất Đông Nam Á. Khu đô thị mới được Thủ tướng phê duyệt năm 1996, nằm bên bờ Đông sông Sài Gòn, cách quận 1 khoảng 300 m đường chim bay. Để thực hiện “siêu dự án”, thành phố đã huy động gần 30.000 tỷ đồng để bồi thường, tái định cư; 15.000 hộ dân bị giải tỏa trắng… nhưng hiện khu đô thị vẫn chưa thành hình, nhiều nơi còn bỏ hoang.

Xuất siêu kỷ lục

Số liệu của Tổng cục Hải quan cho biết, tổng trị giá xuất nhập khẩu của cả nước 11 tháng từ đầu năm đạt hơn 440 tỷ USD.  Theo đó, tổng kim ngạch xuất nhập khẩu đã tăng gần 52 tỷ USD so với cùng kỳ 2017.

Tuy nhiên, doanh nghiệp trong nước vẫn chưa thể vượt qua khối có vốn đầu tư nước ngoài (FDI) trong cán cân thương mại, khi chỉ đạt hơn 151 tỷ USD, còn khối FDI trên 288 tỷ USD.

Mục tiêu từ đầu năm, xuất khẩu tăng trưởng 10%, nhập siêu dưới 3%. Với những gì đạt được trong 11 tháng, cán cân thương mại đã lội ngược dòng, tiếp tục thặng dư. Tính chung, Việt Nam ghi nhận xuất siêu hơn 7,4 tỷ USD, gấp 2,5 lần số liệu xuất siêu 2,92 tỷ USD năm 2017 và cao nhất trong 10 năm qua. Dự báo, xuất siêu của Việt Nam sẽ tiếp tục tăng trong tháng 12, có thể tiến sát mốc hai con số.

Đóng góp vào kim ngạch xuất khẩu năm nay, điện thoại các loại và linh kiện tăng 4,8 tỷ USD, hàng dệt may tăng 4 tỷ USD; máy móc thiết bị dụng cụ và phụ tùng gần 3,8 tỷ USD.

Kết thúc tháng 11/2018, trao đổi thương mại hàng hóa của Việt Nam với các châu lục đều tăng so với cùng kỳ năm 2017, trong đó tăng mạnh nhất là Châu Đại Dương (tăng 18%) tiếp theo là châu Mỹ (tăng 14,8%).

Tổng cục trưởng Cảnh sát bị vạch tội

105 ngày điều tra kẻ lừa đảo chiếm đoạt 110 thẻ cào điện thoại, Công an Phú Thọ bất ngờ lần ra mạng lưới đánh bạc trực tuyến núp bóng game bài có quy mô lớn nhất nước với hơn 14 triệu người tham gia, doanh thu hơn 10.000 tỷ đồng chỉ trong hơn hai năm hoạt động.

Không chỉ vậy, công ty phát hành game có văn phòng ngay tại trụ sở Tổng cục Cảnh sát, là doanh nghiệp bình phong của công an với cam kết chia 20% lợi nhuận cho Tổng cục cảnh sát.

Vụ án trở thành tâm điểm, phá tan nghi ngờ về “vùng cấm” trong điều tra khi Công an Phú Thọ lần ra người chống lưng, dung dúng cho hoạt động đánh bạc trái phép là ông Phan Văn Vĩnh, đương chức Tổng cục trưởng Cảnh sát và ông Nguyễn Thanh Hóa, Cục trưởng Phòng chống tội phạm công nghệ cao.

Ngày hầu tòa cùng 90 bị cáo tại TAND tỉnh Phú Thọ trong tháng 11, hai cựu tướng công an dù ân hận, thấy có lỗi với nhân dân song đã phải nhận bản án nặng hơn cả mức án đề nghị của Viện Kiểm sát, lần lượt 9 và 10 năm tù. Vụ án khép lại khi chưa giải mã được có hay không việc hàng chục tỷ đồng đã được doanh nghiệp chi hối lộ, song giai đoạn hai đã mở ra và cơ quan điều tra quyết tâm làm rõ dù còn nhiều trở ngại.

GDP ước đạt cao nhất 10 năm qua

“GDP năm 2018 ước đạt 7%, mức cao nhất 10 năm kể từ khủng hoảng kinh tế 2008”, Thủ tướng Nguyễn Xuân Phúc phát biểu tại Diễn đàn Doanh nghiệp Việt Nam 2018 (VBF 2018) diễn ra đầu tháng 12.

Xét về quy mô nền kinh tế, con số ước đạt là 5,5 triệu tỷ đồng (khoảng 240 tỷ USD). Tổng kim ngạch thương mại Việt Nam hiện tương đương 200% quy mô nền kinh tế, thu hút vốn FDI đạt hơn 30 tỷ USD.

Với dữ liệu này, mức tăng trưởng năm nay vượt mục tiêu đề ra là 6,7%.

Trước kết quả kinh tế khả quan của Việt Nam, nhiều tổ chức quốc tế, trong đó có Ngân hàng Thế giới (WB) đã nâng dự báo tăng trưởng kinh tế Việt Nam lên 6,8%, so với mức 6,5% hồi đầu năm, giữa bối cảnh thế giới đang có những biến chuyển mới về địa chính trị, cuộc chiến thương mại Mỹ – Trung chưa có hồi kết và kinh tế Việt Nam được đánh giá sẽ chịu tác động ít nhiều.

Tin tưởng tăng trưởng của Việt Nam “thậm chí có thể cao hơn 6,8%”, ông Ousman Dione – Giám đốc quốc gia của WB Việt Nam nhận xét nền kinh tế Việt Nam có tính chịu đựng cao với cú sốc bên ngoài, nhưng trong xu hướng thế giới diễn biến phức tạp, Việt Nam cần chuẩn bị nội – ngoại lực để có khả năng ứng phó với những cú sốc toàn cầu.

Ban Thời sự – Kinh doanh (VnExpress)

Rate this post

Tin tức

6 AI Shopping Assistant Tools To Help You Shop Wisely

Đã đăng

 ngày

15 Best Shopping Bots for eCommerce Stores

bot online shopping

By gaining insights into the effective use of bots and their benefits, we can position ourselves to reap the maximum rewards in eCommerce. There are myriad options available, each promising unique features and benefits. This analysis can drive valuable insights for businesses, empowering them to make data-driven decisions.

It will automatically ask further questions to narrow down the search and offer 3-5 answers for you to pick from. While we might earn commissions, which help us to research and write, this never affects our product reviews and recommendations. If you don’t have tools in place to monitor and identify bot traffic, you’ll never be able to stop it. The fake accounts that bots generate en masse can give a false impression of your true customer base. Since some services like customer management or email marketing systems charge based on account volumes, this could also create additional costs.

Shopping bots can replace the process of navigating through many pages by taking orders directly. Unfortunately, shopping bots aren’t a “set it and forget it” kind of job. They need monitoring and continuous adjustments to work at their full potential. This is more of a grocery shopping assistant that works on WhatsApp. You browse the available products, order items, and specify the delivery place and time, all within the app. Those were the main advantages of having a shopping bot software working for your business.

  • With its advanced NLP capabilities, it’s not just about automating conversations; it’s about making them personal and context-aware.
  • ChatInsight.AI is a shopping bot designed to assist users in their online shopping experience.
  • It allows the bot to have personality and interact through text, images, video, and location.
  • It’s highly unlikely a real shopper is using a 3-year-old browser version, for instance.

It will then find and recommend similar products from Sephora‘s catalog. Shopping is compressed into quick, streamlined conversations rather than cumbersome web forms. According to an IBM survey, 72% of consumers prefer conversational commerce experiences. Shopping bots eliminate tedious product search, coupon hunting, and price comparison efforts. Based on consumer research, the average bot saves shoppers minutes per transaction. As the technology improves, bots are getting much smarter about understanding context and intent.

How Shopping Bots are Transforming the Business Landscape?

The online shopping environment is continually evolving, and we are witnessing an era where AI shopping bots are becoming integral members of the ecommerce family. In conclusion, shopping bots are a powerful tool for businesses as they navigate the world of online commerce. After the user preference has been stated, the chatbot provides best-fit products or answers, as the case may be. If the model uses a search engine, it scans the internet for the best-fit solution that will help the user in their shopping experience. This AI chatbot for shopping online is used for personalizing customer experience.

bot online shopping

Sometimes, customers need a human to guide their purchase, but often, they only need a basic question answered, or a quick product recommendation. If I have to single out a tool from this list, then Buysmart is definitely the most well-rounded one. It’s fast, easy-to-use, comprehensive, and the results are reliable. I’ll recommend you use these along with traditional shopping tools since they won’t help with extra stuff like finding coupons and cashback opportunities. The shopping recommendations are listed in the left panel, along with a picture, name, and price.

Bots increase operational & support costs

After experiencing growth in 2020, they needed to quickly scale up their customer service response times. Discover the future of marketing with the best AI marketing tools to boost efficiency, personalise campaigns, and drive growth with AI-powered solutions. Since the personality also applies to the search results, make sure you pick the right one depending on what you are looking to buy. You can either do a text-based search or upload pictures of the apparel you like.

This no-code software is also easy to set up and offers a variety of chatbot templates for a quick start. Ada.cx is a customer experience (CX) automation platform that helps businesses of all sizes deliver better customer service. Online shopping bots have become an indispensable tool for eCommerce businesses looking to enhance their bot online shopping customer experience and drive sales. A shopping bots, also known as a chatbot, is a computer program powered by artificial intelligence that can interact with customers in real-time through a chat interface. The benefits of using a chatbot for your eCommerce store are numerous and can lead to increased customer satisfaction.

Here is a quick summary of the best AI shopping assistant tools I’ll be discussing below. A leading tyre manufacturer, CEAT, sought to enhance customer experience with instant support. It also aimed to collect high-quality leads and leverage AI-powered conversations to improve conversions. By managing your traffic, you’ll get full visibility with server-side analytics that helps you detect and act on suspicious traffic. For example, the virtual waiting room can flag aggressive IP addresses trying to take multiple spots in line, or traffic coming from data centers known to be bot havens.

Some are ready-made solutions, and others allow you to build custom conversational AI bots. You can use one of the ecommerce platforms, like Shopify or WordPress, to install the bot on your site. Or, you can also insert a line of Chat PG code into your website’s backend. Take a look at some of the main advantages of automated checkout bots. As an ex-agency strategist turned freelance WFH fashion icon, Michelle is passionate about putting the sass in SaaS content.

Furthermore, tools like Honey exemplify the added value that shopping bots bring. Beyond product recommendations, they also ensure users get the best value for their money by automatically applying discounts and finding the best deals. It helps store owners increase sales by forging one-on-one relationships. The Cartloop Live SMS Concierge service can guide customers through the purchase journey with personalized recommendations and 24/7 support assistance. This list contains a mix of e-commerce solutions and a few consumer shopping bots.

So, focus on these important considerations while choosing the ideal shopping bot for your business. Let the AI leverage your customer satisfaction and business profits. If the answer to these questions is a yes, you’ve likely found the right shopping bot for your ecommerce setup.

Real-life examples of shopping bots

Shoppers can browse a brand’s products, get product recommendations, ask questions, make purchases and checkout, and get automatic shipping updates all through Facebook Messenger. Many brands and retailers have turned to shopping bots to enhance various stages of the customer journey. Sadly, a shopping bot isn’t a robot you can send out to do your shopping for you. But for now, a shopping bot is an artificial intelligence (AI) that completes specific tasks. With shopping bots, customers can make purchases with minimal time and effort, enhancing the overall shopping experience.

But when bots target these margin-negative products, the customer acquisition goals of flash sales go unmet. All you achieve is low-to-negative margin sales without any of the benefits. The lifetime value of the grinch bot is not as valuable as a satisfied customer who regularly returns to buy additional products. First, you miss a chance to create a connection with a valuable customer. Hyped product launches can be a fantastic way to reward loyal customers and bring new customers into the fold. Shopping bots sever the relationship between your potential customers and your brand.

Additionally, these bots can be integrated with user accounts, allowing them to store preferences, sizes, and even payment details securely. This results in a faster checkout process, as the bot can auto-fill necessary details, reducing the hassle of manual data entry. By analyzing a user’s browsing history, past purchases, and even search queries, these bots can create a detailed profile of the user’s preferences. This round-the-clock availability ensures that customers always feel supported and valued, elevating their overall shopping experience. Gone are the days of scrolling endlessly through pages of products; these bots curate a personalized shopping list in an instant.

This is where shoppers will typically ask questions, read online reviews, view what the experience will look like, and ask further questions. They too use a shopping bot on their website that takes the user through every step of the customer journey. They can add items to carts, fill in shipping details, and even complete purchases, often used for high-demand items. However, for those who prioritize a seamless building experience and crave more integrations, ShoppingBotAI might just be your next best friend in the shopping bot realm.

In this blog post, we will take a look at the five best shopping bots for online shopping. We will discuss the features of each bot, as well as the pros and cons of using them. The bot can offer product recommendations based on past purchases, wishlists, or even items left in the cart during a previous visit. Such proactive suggestions significantly reduce the time users spend browsing. Shopping bots, often referred to as retail bots or order bots, are software tools designed to automate the online shopping process.

Probably the most well-known type of ecommerce bot, scalping bots use unfair methods to get limited-availability and/or preferred goods or services. Shopping bots enabled by voice and text interfaces make online purchasing much more accessible. This leads to quick and accurate resolution of customer queries, contributing to a superior customer experience. Shopping bots have an edge over traditional retailers when it comes to customer interaction and problem resolution. One of the major advantages of bots over traditional retailers lies in the personalization they offer. The retail industry, characterized by stiff competition, dynamic demands, and a never-ending array of products, appears to be an ideal ground for bots to prove their mettle.

eBay ShopBot

For e-commerce store owners like you, envisioning a chatbot that mimics human interaction, Chatfuel might just be your dream platform. Time is of the essence, and shopping bots ensure users save both time and effort, making purchases a breeze. By analyzing search queries, past purchase history, and even browsing patterns, shopping bots can curate a list of products that align closely with what the user is seeking. The true magic of shopping bots lies in their ability to understand user preferences and provide tailored product suggestions.

Automation tools like shopping bots will future proof your business — especially important during these tough economic times. Customers want a faster, more convenient shopping experience today. They want their questions answered quickly, they want personalized product recommendations, and once they purchase, they want to know when their products will arrive. This bot for buying online helps businesses automate their services and create a personalized experience for customers. The system uses AI technology and handles questions it has been trained on.

They are designed to make the checkout process as smooth and intuitive as possible. Shopping bots streamline the checkout process, ensuring users complete their purchases without any hiccups. For merchants, the rise of shopping bots means more than just increased sales. As AI and machine learning technologies continue to evolve, shopping bots are becoming even more adept at understanding the nuances of user behavior.

You will find a product list that fits your set criteria on the new page. Here are six real-life examples of shopping bots being used at various stages of the customer journey. BIK is a customer conversation platform that helps businesses automate and personalize customer interactions across all channels, including Instagram and WhatsApp.

You can create bots for Facebook Messenger, Telegram, and Skype, or build stand-alone apps through Microsoft’s open sourced Azure services and Bot Framework. Inspired by Yellow Pages, this bot offers purchasing interactions for everything from movie and airplane tickets to eCommerce and mobile recharges. You can also collect feedback from your customers by letting them rate their experience and share their opinions with your team. This will show you how effective the bots are and how satisfied your visitors are with them.

This means fewer steps to complete a purchase, reducing the chances of cart abandonment. They can also scout for the best shipping options, ensuring timely and cost-effective delivery. Furthermore, with the rise of conversational commerce, many of the best shopping bots in 2023 are now equipped with chatbot functionalities. This allows users to interact with them in real-time, asking questions, seeking advice, or even getting styling tips for fashion products. Mindsay believes that shopping bots can help reduce response times and support costs while improving customer engagement and satisfaction.

How Do Customers and Merchants Benefit from Online Shopping Bots

This enables the bots to adapt and refine their recommendations in real-time, ensuring they remain relevant and engaging. Moreover, these bots are available 24/7, ensuring that user queries are addressed anytime, anywhere. Shopping bots ensure a hassle-free purchase journey by automating tasks and providing instant solutions. This level of precision ensures that users are always matched with products that are not only relevant but also of high quality. Moreover, these bots are not just about finding a product; they’re about finding the right product. They take into account user reviews, product ratings, and even current market trends to ensure that every recommendation is top-notch.

bot online shopping

You can create a standalone survey, or you can collect feedback in small doses during customer interactions. Most recommendations it gave me were very solid in the category and definitely among the cheapest compared to similar products. Although it only gave 2-3 products at a time, I am sure you’ll appreciate the clutter-free recommendations. Latercase, the maker of slim phone cases, looked for a self-service platform that offered flexibility and customization, allowing it to build its own solutions. Shopping bots enable brands to drive a wide range of valuable use cases.

In the cat-and-mouse game of bot mitigation, your playbook can’t be based on last week’s attack. As you’ve seen, bots come in all shapes and sizes, and reselling is a very lucrative business. For every bot mitigation solution implemented, there are bot developers across the world working on ways to circumvent it. 45% of online businesses said bot attacks resulted in more website and IT crashes in 2022.

Amazon’s generative AI bot Rufus makes online shopping easier (for the most part) – Yahoo Finance

Amazon’s generative AI bot Rufus makes online shopping easier (for the most part).

Posted: Thu, 07 Mar 2024 08:00:00 GMT [source]

Instead of spending hours browsing through countless websites, these bots research, compare, and provide the best product options within seconds. This not only fosters a deeper connection between the brand and the consumer but also ensures that shopping online is as interactive and engaging as walking into a physical store. This lets eCommerce brands give their bot personality and adds authenticity to conversational commerce. BargainBot seeks to replace the old boring way of offering discounts by allowing customers to haggle the price. The bot can strike deals with customers before allowing them to proceed to checkout.

In-store merchants, on the other hand, can leverage shopping bots in their digital platforms to drive foot traffic to their physical locations. One of the standout features of shopping bots is their ability to provide tailored product suggestions. In 2023, as the e-commerce landscape becomes more saturated with countless products and brands, the role of the best shopping bots has never been more crucial.

You don’t have to tell it anything, just choose a category and then a product and the AI will start asking questions to find the right item. Shop.app AI by Shopify https://chat.openai.com/ has a chat panel on the right side and a shopping panel on the left. You can write your queries in the chat, and it will show results in the left panel.

For online merchants, this means a significant reduction in bounce rates. When customers find relevant products quickly, they’re more likely to stay on the site and complete a purchase. Navigating the e-commerce world without guidance can often feel like an endless voyage. With a plethora of choices at their fingertips, customers can easily get overwhelmed, leading to decision fatigue or, worse, abandoning their shopping journey altogether. They crave a shopping experience that feels unique to them, one where the products and deals presented align perfectly with their tastes and needs.

bot online shopping

Chatbots also cater to consumers’ need for instant gratification and answers, whether stores use them to provide 24/7 customer support or advertise flash sales. This constant availability builds customer trust and increases eCommerce conversion rates. Jenny provides self-service chatbots intending to ensure that businesses serve all their customers, not just a select few. The no-code chatbot may be used as a standalone solution or alongside live chat applications such as Zendesk, Facebook Messenger, SpanEngage, among others. Verloop is a conversational AI platform that strives to replicate the in-store assistance experience across digital channels. Users can access various features like multiple intent recognition, proactive communications, and personalized messaging.

They streamline operations, enhance customer journeys, and contribute to your bottom line. Online customers usually expect immediate responses to their inquiries. However, it’s humanly impossible to provide round-the-clock assistance. You can foun additiona information about ai customer service and artificial intelligence and NLP. While physical stores give the freedom to ‘try before you buy,’ online shopping misses out on this personal touch. One of the significant benefits that shopping bots contribute is facilitating a fast and easy checkout process.

You don’t want to miss out on this broad audience segment by having a shopping bot that misbehaves on smaller screens or struggles to integrate with mobile interfaces. This shift is due to a number of benefits that these bots bring to the table for merchants, both online and in-store. The customer’s ability to interact with products is a key factor that marks the difference between online and brick-and-mortar shopping. When a customer lands at the checkout stage, the bot readily fills in the necessary details, removing the need for manual data input every time you’re concluding a purchase. This vital consumer insight allows businesses to make informed decisions and improve their product offerings and services continually. Ranging from clothing to furniture, this bot provides recommendations for almost all retail products.

Whether an intentional DDoS attack or a byproduct of massive bot traffic, website crashes and slowdowns are terrible for any retailer. They lose you sales, shake the trust of your customers, and expose your systems to security breaches. So it’s not difficult to see how they overwhelm web application infrastructure, leading to site crashes and slowdowns.

Rate this post
Đọc tiếp

Tin tức

6 AI Shopping Assistant Tools To Help You Shop Wisely

Đã đăng

 ngày

15 Best Shopping Bots for eCommerce Stores

bot online shopping

By gaining insights into the effective use of bots and their benefits, we can position ourselves to reap the maximum rewards in eCommerce. There are myriad options available, each promising unique features and benefits. This analysis can drive valuable insights for businesses, empowering them to make data-driven decisions.

It will automatically ask further questions to narrow down the search and offer 3-5 answers for you to pick from. While we might earn commissions, which help us to research and write, this never affects our product reviews and recommendations. If you don’t have tools in place to monitor and identify bot traffic, you’ll never be able to stop it. The fake accounts that bots generate en masse can give a false impression of your true customer base. Since some services like customer management or email marketing systems charge based on account volumes, this could also create additional costs.

Shopping bots can replace the process of navigating through many pages by taking orders directly. Unfortunately, shopping bots aren’t a “set it and forget it” kind of job. They need monitoring and continuous adjustments to work at their full potential. This is more of a grocery shopping assistant that works on WhatsApp. You browse the available products, order items, and specify the delivery place and time, all within the app. Those were the main advantages of having a shopping bot software working for your business.

  • With its advanced NLP capabilities, it’s not just about automating conversations; it’s about making them personal and context-aware.
  • ChatInsight.AI is a shopping bot designed to assist users in their online shopping experience.
  • It allows the bot to have personality and interact through text, images, video, and location.
  • It’s highly unlikely a real shopper is using a 3-year-old browser version, for instance.

It will then find and recommend similar products from Sephora‘s catalog. Shopping is compressed into quick, streamlined conversations rather than cumbersome web forms. According to an IBM survey, 72% of consumers prefer conversational commerce experiences. Shopping bots eliminate tedious product search, coupon hunting, and price comparison efforts. Based on consumer research, the average bot saves shoppers minutes per transaction. As the technology improves, bots are getting much smarter about understanding context and intent.

How Shopping Bots are Transforming the Business Landscape?

The online shopping environment is continually evolving, and we are witnessing an era where AI shopping bots are becoming integral members of the ecommerce family. In conclusion, shopping bots are a powerful tool for businesses as they navigate the world of online commerce. After the user preference has been stated, the chatbot provides best-fit products or answers, as the case may be. If the model uses a search engine, it scans the internet for the best-fit solution that will help the user in their shopping experience. This AI chatbot for shopping online is used for personalizing customer experience.

bot online shopping

Sometimes, customers need a human to guide their purchase, but often, they only need a basic question answered, or a quick product recommendation. If I have to single out a tool from this list, then Buysmart is definitely the most well-rounded one. It’s fast, easy-to-use, comprehensive, and the results are reliable. I’ll recommend you use these along with traditional shopping tools since they won’t help with extra stuff like finding coupons and cashback opportunities. The shopping recommendations are listed in the left panel, along with a picture, name, and price.

Bots increase operational & support costs

After experiencing growth in 2020, they needed to quickly scale up their customer service response times. Discover the future of marketing with the best AI marketing tools to boost efficiency, personalise campaigns, and drive growth with AI-powered solutions. Since the personality also applies to the search results, make sure you pick the right one depending on what you are looking to buy. You can either do a text-based search or upload pictures of the apparel you like.

This no-code software is also easy to set up and offers a variety of chatbot templates for a quick start. Ada.cx is a customer experience (CX) automation platform that helps businesses of all sizes deliver better customer service. Online shopping bots have become an indispensable tool for eCommerce businesses looking to enhance their bot online shopping customer experience and drive sales. A shopping bots, also known as a chatbot, is a computer program powered by artificial intelligence that can interact with customers in real-time through a chat interface. The benefits of using a chatbot for your eCommerce store are numerous and can lead to increased customer satisfaction.

Here is a quick summary of the best AI shopping assistant tools I’ll be discussing below. A leading tyre manufacturer, CEAT, sought to enhance customer experience with instant support. It also aimed to collect high-quality leads and leverage AI-powered conversations to improve conversions. By managing your traffic, you’ll get full visibility with server-side analytics that helps you detect and act on suspicious traffic. For example, the virtual waiting room can flag aggressive IP addresses trying to take multiple spots in line, or traffic coming from data centers known to be bot havens.

Some are ready-made solutions, and others allow you to build custom conversational AI bots. You can use one of the ecommerce platforms, like Shopify or WordPress, to install the bot on your site. Or, you can also insert a line of Chat PG code into your website’s backend. Take a look at some of the main advantages of automated checkout bots. As an ex-agency strategist turned freelance WFH fashion icon, Michelle is passionate about putting the sass in SaaS content.

Furthermore, tools like Honey exemplify the added value that shopping bots bring. Beyond product recommendations, they also ensure users get the best value for their money by automatically applying discounts and finding the best deals. It helps store owners increase sales by forging one-on-one relationships. The Cartloop Live SMS Concierge service can guide customers through the purchase journey with personalized recommendations and 24/7 support assistance. This list contains a mix of e-commerce solutions and a few consumer shopping bots.

So, focus on these important considerations while choosing the ideal shopping bot for your business. Let the AI leverage your customer satisfaction and business profits. If the answer to these questions is a yes, you’ve likely found the right shopping bot for your ecommerce setup.

Real-life examples of shopping bots

Shoppers can browse a brand’s products, get product recommendations, ask questions, make purchases and checkout, and get automatic shipping updates all through Facebook Messenger. Many brands and retailers have turned to shopping bots to enhance various stages of the customer journey. Sadly, a shopping bot isn’t a robot you can send out to do your shopping for you. But for now, a shopping bot is an artificial intelligence (AI) that completes specific tasks. With shopping bots, customers can make purchases with minimal time and effort, enhancing the overall shopping experience.

But when bots target these margin-negative products, the customer acquisition goals of flash sales go unmet. All you achieve is low-to-negative margin sales without any of the benefits. The lifetime value of the grinch bot is not as valuable as a satisfied customer who regularly returns to buy additional products. First, you miss a chance to create a connection with a valuable customer. Hyped product launches can be a fantastic way to reward loyal customers and bring new customers into the fold. Shopping bots sever the relationship between your potential customers and your brand.

Additionally, these bots can be integrated with user accounts, allowing them to store preferences, sizes, and even payment details securely. This results in a faster checkout process, as the bot can auto-fill necessary details, reducing the hassle of manual data entry. By analyzing a user’s browsing history, past purchases, and even search queries, these bots can create a detailed profile of the user’s preferences. This round-the-clock availability ensures that customers always feel supported and valued, elevating their overall shopping experience. Gone are the days of scrolling endlessly through pages of products; these bots curate a personalized shopping list in an instant.

This is where shoppers will typically ask questions, read online reviews, view what the experience will look like, and ask further questions. They too use a shopping bot on their website that takes the user through every step of the customer journey. They can add items to carts, fill in shipping details, and even complete purchases, often used for high-demand items. However, for those who prioritize a seamless building experience and crave more integrations, ShoppingBotAI might just be your next best friend in the shopping bot realm.

In this blog post, we will take a look at the five best shopping bots for online shopping. We will discuss the features of each bot, as well as the pros and cons of using them. The bot can offer product recommendations based on past purchases, wishlists, or even items left in the cart during a previous visit. Such proactive suggestions significantly reduce the time users spend browsing. Shopping bots, often referred to as retail bots or order bots, are software tools designed to automate the online shopping process.

Probably the most well-known type of ecommerce bot, scalping bots use unfair methods to get limited-availability and/or preferred goods or services. Shopping bots enabled by voice and text interfaces make online purchasing much more accessible. This leads to quick and accurate resolution of customer queries, contributing to a superior customer experience. Shopping bots have an edge over traditional retailers when it comes to customer interaction and problem resolution. One of the major advantages of bots over traditional retailers lies in the personalization they offer. The retail industry, characterized by stiff competition, dynamic demands, and a never-ending array of products, appears to be an ideal ground for bots to prove their mettle.

eBay ShopBot

For e-commerce store owners like you, envisioning a chatbot that mimics human interaction, Chatfuel might just be your dream platform. Time is of the essence, and shopping bots ensure users save both time and effort, making purchases a breeze. By analyzing search queries, past purchase history, and even browsing patterns, shopping bots can curate a list of products that align closely with what the user is seeking. The true magic of shopping bots lies in their ability to understand user preferences and provide tailored product suggestions.

Automation tools like shopping bots will future proof your business — especially important during these tough economic times. Customers want a faster, more convenient shopping experience today. They want their questions answered quickly, they want personalized product recommendations, and once they purchase, they want to know when their products will arrive. This bot for buying online helps businesses automate their services and create a personalized experience for customers. The system uses AI technology and handles questions it has been trained on.

They are designed to make the checkout process as smooth and intuitive as possible. Shopping bots streamline the checkout process, ensuring users complete their purchases without any hiccups. For merchants, the rise of shopping bots means more than just increased sales. As AI and machine learning technologies continue to evolve, shopping bots are becoming even more adept at understanding the nuances of user behavior.

You will find a product list that fits your set criteria on the new page. Here are six real-life examples of shopping bots being used at various stages of the customer journey. BIK is a customer conversation platform that helps businesses automate and personalize customer interactions across all channels, including Instagram and WhatsApp.

You can create bots for Facebook Messenger, Telegram, and Skype, or build stand-alone apps through Microsoft’s open sourced Azure services and Bot Framework. Inspired by Yellow Pages, this bot offers purchasing interactions for everything from movie and airplane tickets to eCommerce and mobile recharges. You can also collect feedback from your customers by letting them rate their experience and share their opinions with your team. This will show you how effective the bots are and how satisfied your visitors are with them.

This means fewer steps to complete a purchase, reducing the chances of cart abandonment. They can also scout for the best shipping options, ensuring timely and cost-effective delivery. Furthermore, with the rise of conversational commerce, many of the best shopping bots in 2023 are now equipped with chatbot functionalities. This allows users to interact with them in real-time, asking questions, seeking advice, or even getting styling tips for fashion products. Mindsay believes that shopping bots can help reduce response times and support costs while improving customer engagement and satisfaction.

How Do Customers and Merchants Benefit from Online Shopping Bots

This enables the bots to adapt and refine their recommendations in real-time, ensuring they remain relevant and engaging. Moreover, these bots are available 24/7, ensuring that user queries are addressed anytime, anywhere. Shopping bots ensure a hassle-free purchase journey by automating tasks and providing instant solutions. This level of precision ensures that users are always matched with products that are not only relevant but also of high quality. Moreover, these bots are not just about finding a product; they’re about finding the right product. They take into account user reviews, product ratings, and even current market trends to ensure that every recommendation is top-notch.

bot online shopping

You can create a standalone survey, or you can collect feedback in small doses during customer interactions. Most recommendations it gave me were very solid in the category and definitely among the cheapest compared to similar products. Although it only gave 2-3 products at a time, I am sure you’ll appreciate the clutter-free recommendations. Latercase, the maker of slim phone cases, looked for a self-service platform that offered flexibility and customization, allowing it to build its own solutions. Shopping bots enable brands to drive a wide range of valuable use cases.

In the cat-and-mouse game of bot mitigation, your playbook can’t be based on last week’s attack. As you’ve seen, bots come in all shapes and sizes, and reselling is a very lucrative business. For every bot mitigation solution implemented, there are bot developers across the world working on ways to circumvent it. 45% of online businesses said bot attacks resulted in more website and IT crashes in 2022.

Amazon’s generative AI bot Rufus makes online shopping easier (for the most part) – Yahoo Finance

Amazon’s generative AI bot Rufus makes online shopping easier (for the most part).

Posted: Thu, 07 Mar 2024 08:00:00 GMT [source]

Instead of spending hours browsing through countless websites, these bots research, compare, and provide the best product options within seconds. This not only fosters a deeper connection between the brand and the consumer but also ensures that shopping online is as interactive and engaging as walking into a physical store. This lets eCommerce brands give their bot personality and adds authenticity to conversational commerce. BargainBot seeks to replace the old boring way of offering discounts by allowing customers to haggle the price. The bot can strike deals with customers before allowing them to proceed to checkout.

In-store merchants, on the other hand, can leverage shopping bots in their digital platforms to drive foot traffic to their physical locations. One of the standout features of shopping bots is their ability to provide tailored product suggestions. In 2023, as the e-commerce landscape becomes more saturated with countless products and brands, the role of the best shopping bots has never been more crucial.

You don’t have to tell it anything, just choose a category and then a product and the AI will start asking questions to find the right item. Shop.app AI by Shopify https://chat.openai.com/ has a chat panel on the right side and a shopping panel on the left. You can write your queries in the chat, and it will show results in the left panel.

For online merchants, this means a significant reduction in bounce rates. When customers find relevant products quickly, they’re more likely to stay on the site and complete a purchase. Navigating the e-commerce world without guidance can often feel like an endless voyage. With a plethora of choices at their fingertips, customers can easily get overwhelmed, leading to decision fatigue or, worse, abandoning their shopping journey altogether. They crave a shopping experience that feels unique to them, one where the products and deals presented align perfectly with their tastes and needs.

bot online shopping

Chatbots also cater to consumers’ need for instant gratification and answers, whether stores use them to provide 24/7 customer support or advertise flash sales. This constant availability builds customer trust and increases eCommerce conversion rates. Jenny provides self-service chatbots intending to ensure that businesses serve all their customers, not just a select few. The no-code chatbot may be used as a standalone solution or alongside live chat applications such as Zendesk, Facebook Messenger, SpanEngage, among others. Verloop is a conversational AI platform that strives to replicate the in-store assistance experience across digital channels. Users can access various features like multiple intent recognition, proactive communications, and personalized messaging.

They streamline operations, enhance customer journeys, and contribute to your bottom line. Online customers usually expect immediate responses to their inquiries. However, it’s humanly impossible to provide round-the-clock assistance. You can foun additiona information about ai customer service and artificial intelligence and NLP. While physical stores give the freedom to ‘try before you buy,’ online shopping misses out on this personal touch. One of the significant benefits that shopping bots contribute is facilitating a fast and easy checkout process.

You don’t want to miss out on this broad audience segment by having a shopping bot that misbehaves on smaller screens or struggles to integrate with mobile interfaces. This shift is due to a number of benefits that these bots bring to the table for merchants, both online and in-store. The customer’s ability to interact with products is a key factor that marks the difference between online and brick-and-mortar shopping. When a customer lands at the checkout stage, the bot readily fills in the necessary details, removing the need for manual data input every time you’re concluding a purchase. This vital consumer insight allows businesses to make informed decisions and improve their product offerings and services continually. Ranging from clothing to furniture, this bot provides recommendations for almost all retail products.

Whether an intentional DDoS attack or a byproduct of massive bot traffic, website crashes and slowdowns are terrible for any retailer. They lose you sales, shake the trust of your customers, and expose your systems to security breaches. So it’s not difficult to see how they overwhelm web application infrastructure, leading to site crashes and slowdowns.

Rate this post
Đọc tiếp

Tin tức

Tài chính COMB của ngân hàng Phương Đông OCB là công ty tài chính bỉ ổi chuyên khủng bố khách hàng vay dù chưa đến hạn thanh tóan, mọi người cần tránh

Đã đăng

 ngày

Bởi

Theo thông tin của rất nhiều khách hàng không may sử dụng dịch vụ của công ty tài chính COMB của ngân hàng Phương Đông OCB, thì họ liên tục bị điện thoại khủng bố người nhà và cả bạn bè trên Facebook, mặc dù khoản vay chưa đến hạn thanh toán. Ví dụ bạn có khoản vay 20 phải đóng hàng tháng thì từ ngày 10 đến ngày 20 bạn sẽ liên tục bị gọi điện ngày 2-3 cuộc nhắc nợ, nếu khách hàng cảm thấy phiền không nghe thì họ sẽ tìm thông tin của bạn bè người thân trên facebook rồi gọi điện làm phiền. Theo như nhiều người sử dụng các dịch vụ tài chính thì chưa có dịch vụ tài chính nào có kiểu nhắc nợ bỉ ổi như công ty tài chính ComB của ngân hàng Phương Đông OCB. Các công ty tài chính chỉ gọi điện nhắc nợ nhiều lần khi khách hàng đã quá ngày thanh toán mà chưa hoàn thành còn trước đó họ chỉ gọi 1 cuộc để nhắc nhở khách hàng mà thôi. Co những khách hàng lịch sử trả nợ rất tốt, chưa bao giờ bị quá hạn vẫn bị khủng bố như thường.

Rate this post
Đọc tiếp
Advertisement

Facebook

Advertisement

Tin Nổi bật

    Paste your advertisement code here.