Kết nối với chúng tôi:

Tin tức

Chuyên trang Android chỉ ra 8 điểm iOS “ăn đứt” hệ điều hành của Google

Đã đăng

 ngày

 
Chuyên trang uy tín lâu năm Android Authority đã không tiếc lời khen ngợi dành cho 8 tính năng vượt trội của iOS, hơn hẳn hệ điều hành của Google.

Trước khi anh chị em vào phần comment để “tổng sỉ vả” chúng tôi, xin hãy nhớ rằng chúng tôi không hề khẳng định rằng iOS toàn diện hơn Android hay những đối thủ khác. Bất cứ hệ điều hành nào cũng có điểm mạnh, điểm yếu của riêng mình. Và dưới đây là 8 tính năng vượt trội của iOS khiến cho 1 chuyên trang uy tín lâu năm như Android Authority cũng phải viết bài tán thưởng.

Nhìn chung, iOS hoạt động nhanh hơn và mượt mà hơn

Chuyên trang Android chỉ ra 8 điểm iOS “ăn đứt” hệ điều hành của Google - Ảnh 1.
Chuyên trang Android chỉ ra 8 điểm iOS “ăn đứt” hệ điều hành của Google – Ảnh 1.

Là một người đã từng sử dụng cả 2 hệ điều hành đình đám này trong 1 thời gian dài, tôi có thể khẳng định iOS ít gặp phải tình trạng giật lag, sụt giảm hiệu năng hơn. Dù có cuồng đến thế nào chăng nữa thì bạn cũng phải thừa nhận đi, hiệu năng của iOS vẫn luôn được đánh giá cao hơn Android trong nhiều năm qua. Càng dùng lâu sự chênh lệch này càng lộ rõ.

Ấn tượng hơn khi đa số các thiết bị của Apple sở hữu phần cứng khá là khiêm tốn so với mặt bằng chung smartphone hiện nay. Ví dụ như mẫu máy mới nhất iPhone 11 Pro Max đang sử dụng CPU 6 nhân cùng 4GB RAM mà thôi. Với những thanh niên thích mang cấu hình ra khè người khác thì rõ ràng những thông số trên đây chỉ thuộc dạng tầm trung, nhìn qua đã thấy không thể mạnh hơn nhiều mẫu flagship Android hiện nay rồi.

Ấy vậy mà sự thật lại ngược lại nhé. Cấu hình là một phần quan trọng trong việc quyết định đến hiệu năng của máy, nhưng không phải là tất cả. Thậm chí trang Android Authority đã từng tiến hành so sánh giữa con chip A13 của Apple với Snapdragon 865 của Qualcomm. Kết quả cho thấy Snapdragon 865 có nhỉnh hơn 1 chút về mọi mặt (ngoại trừ GPU), nhưng hãy nhớ rằng khi con chip này chính thức ra mắt thì A13 đã “cũ” rồi, được 6 tháng tuổi rồi.

Chuyên trang Android chỉ ra 8 điểm iOS “ăn đứt” hệ điều hành của Google - Ảnh 2.
Cấu hình chưa bao giờ thực sự là điểm mạnh của iPhone khi so với những thiết bị Android khác, nhưng hiệu năng nhà Táo vẫn luôn ổn định, mượt mà sau 1 thời gian dài sử dụng.

Một lý do quan trọng giúp iOS lúc nào cũng hoạt động ổn định chính là bởi hệ điều hành này được tối ưu hóa với 1 số dòng thiết bị nhất định, chứ không tràn lan, đu sang đủ các thương hiệu như Android. Trong khi người dùng iPhone luôn được Apple chăm sóc cẩn thận, bản cập nhật nào cũng chất lượng, thì người dùng Android lại phải phụ thuộc vào các OEM – nhà sản xuất gốc thiết bị họ đang sử dụng. Mỗi khi Android có update mới, các OEM phải tiến hành rà soát, thay đổi để tối ưu hóa những update này cho các dòng máy của họ. Và không phải ai làm ăn cũng có tâm đâu!

Hệ sinh thái sản phẩm khép kín của Apple cũng là 1 phần lý do tại sao iPhone không cần đọ cấu hình với những dòng flagship Android và vẫn có thể chạy ổn định. Tất cả đã nằm trong sự liên kết chặt chẽ giữa phần cứng với phần mềm. Vì Apple kiểm soát quá trình sản xuất từ A – Z, họ có thể đảm bảo rằng những nguồn tài nguyên của mình sẽ được tận dụng một cách hiệu quả nhất.

Anh chị em lại đang định gõ phím chê tôi không biết gì về Android mà dám viết bài so sánh đúng không? Từ từ bình tĩnh đã và nhớ lại này: Tôi không hề nói iPhone mạnh hơn tất cả những thiết bị Android hiện nay. Thế giới Android vô cùng rộng lớn và sở hữu những “con quái vật” hiệu năng thật sự, điều đó là không thể phủ nhận. Nhưng tôi chỉ muốn nói rằng nhìn chung, các thiết bị iOS vẫn có tính ổn định, hoạt động nhanh và mượt hơn.


iOS dễ sử dụng đến mức bà nội bạn cũng có thể dùng được

Chuyên trang Android chỉ ra 8 điểm iOS “ăn đứt” hệ điều hành của Google - Ảnh 4.
Chuyên trang Android chỉ ra 8 điểm iOS “ăn đứt” hệ điều hành của Google – Ảnh 4.

Như đã nêu trên, có rất nhiều thương hiệu khác nhau đều đang sử dụng Android, trong khi chỉ có Apple một mình một ngựa iOS. Điều này có thể giúp Android có lợi thế về mặt số lượng, nhưng lại gây ra một nhược điểm chí mạng về trải nghiệm người dùng: Mỗi nhà sản xuất điện thoại sẽ có những tinh chỉnh, cải tiến khác nhau cho hệ điều hành này trên các thiết bị của họ. Vì thế từ những chi tiết nhỏ nhất như icon, nút đa nhiệm, nút quay lại cũng sẽ sở hữu diện mạo khác nhau trên các dòng máy mang thương hiệu khác nhau. Nếu anh chị em có tí kiến thức về UI/UX design chắc cũng biết tính không nhất quán khó chịu thế nào đối với người dùng.

Nhiều người vẫn luôn chê iOS quá đơn điệu, không có nhiều thứ để nghịch, nhưng chính sự đơn giản đó lại là điểm giúp hệ điều hành này trở nên hấp dẫn. Khả năng tùy biến trên Android đúng là rất tuyệt vời, rất sáng tạo, nhưng không phải ai cũng có nhu cầu này. Họ chỉ cần 1 chiếc điện thoại dễ dùng, đáp ứng đủ các nhu cầu cơ bản với những thao tác dễ dàng là đủ.

Với iOS, toàn bộ ứng dụng sẽ hiện thẳng ra màn hình chính của bạn, với những thao tác như di chuyển, xóa bỏ cực đơn giản, nhìn phát là làm được ngay kể cả với người già hay trẻ nhỏ. Cho dù bạn đang dù iPhone 11, iPad Pro hay bất cứ dòng thiết bị cổ lỗ sĩ nào của Apple, giao diện iOS về cơ bản vẫn như vậy, vẫn quen thuộc, không có quá nhiều khác biệt lớn và không mất nhiều thời gian để làm quen lại.


Phiên bản cập nhật cứ đúng hẹn lại lên, đều như vắt chanh, update cũng không có gì khó khăn

Chuyên trang Android chỉ ra 8 điểm iOS “ăn đứt” hệ điều hành của Google - Ảnh 6.
Chuyên trang Android chỉ ra 8 điểm iOS “ăn đứt” hệ điều hành của Google – Ảnh 6.

Đến điều này thì anh chị em không muốn cũng phải đồng ý với tôi: Về khoản cập nhật phần mềm thì iOS “ăn đứt” Android là cái chắc. Đầu tiên, với iOS, bất cứ dòng thiết bị nào tương thích với bản update mới thì sẽ đều có thể nâng cấp ngay lập tức khi bản update này ra mắt, không có chuyện phân biệt đối xử như máy đời cao hơn thì được nâng lên trước.

Trong khi Android lại gần như trái ngược hoàn toàn. Bản thân tôi đang dùng chiếc Galaxy J7 Prime ra mắt từ tận năm 2017 nên rất thấm điều này: Người ta vọc vạch chán chê bản update mới rồi, chuẩn bị lên đời phần mềm tiếp rồi mà vẫn chưa thấy đến lượt máy mình nâng cấp.

Các nhà sản xuất lớn như Samsung, Sony, Motorola sau khi nhận được bản cập nhật từ Google Android sẽ phải tinh chỉnh lại để có thể tối ưu cho những thiết bị của mình. Đây là một quá trình rất mất thời gian, cũng là nguyên nhân vì sao Android thường xuyên chậm chạp trong việc tung ra bản cập nhật mới.


Hệ sinh thái sản phẩm của Apple: Khép kín, an toàn, đồng bộ

Chuyên trang Android chỉ ra 8 điểm iOS “ăn đứt” hệ điều hành của Google - Ảnh 8.
Chuyên trang Android chỉ ra 8 điểm iOS “ăn đứt” hệ điều hành của Google – Ảnh 8.

Nói là hệ sinh thái của Apple vượt trội hơn hẳn thì cũng không đúng hoàn toàn, bởi trong nhiều năm qua, Google đã làm rất tốt trong việc tích hợp các dịch vụ của mình vào rất nhiều dòng thiết bị khác nhau trên toàn thế giới.

Nhưng nói đi cũng phải nói lại, bộ sản phẩm của Apple như iPhone, iPad, Apple TV, Apple Watch hay máy tính Mac đều có sự liên kết rất mạnh mẽ với nhau thông qua iCloud, iMessage, Facetime cũng như các thiết bị nội thất khác. Bên cạnh đó, App Store cũng là một điểm sáng trong hệ sinh thái của Apple. Các lập trình viên khi muốn đưa sản phẩm của mình lên đây sẽ phải trải qua một quá trình kiểm duyệt gắt gao, kĩ lưỡng và thậm chí còn có phần đắt đỏ. Nhưng đổi lại là chất lượng chung đang ngày càng đi lên của ứng dụng iOS. App Store cũng được đánh giá là sạch hơn, ít quảng cáo hơn và sở hữu nhiều tính năng tuyệt vời hơn như các bài hướng dẫn, phỏng vấn, danh sách gợi ý ứng dụng…


Bảo mật – niềm tự hào đang bị lung lay của Apple

Chuyên trang Android chỉ ra 8 điểm iOS “ăn đứt” hệ điều hành của Google - Ảnh 10.
Chuyên trang Android chỉ ra 8 điểm iOS “ăn đứt” hệ điều hành của Google – Ảnh 10.

Tại sao lại nói niềm tự hào về bảo mật của Apple đang bị lung lay? Các phiên bản cập nhật của Google đang ngày càng mạnh mẽ, tăng cường khả năng bảo vệ thiết bị người dùng. Trong đó có thể kể đến một số tính năng như bảo mật 2 bước, Google Play Protect, các thiết lập quyền truy cập ứng dụng,… Những update này, cộng với việc người dùng đang ngày càng có ý thức và kiến thức, đã giúp cho Android thực sự có thể đối mặt với iOS trên khía cạnh bảo mật.

Tuy nhiên, trong nhiều năm qua, iOS vẫn luôn nổi tiếng là một hệ điều hành an toàn nhờ những bản cập nhật nhất quán cho tất cả các dòng thiết bị. Hệ sinh thái khép kín cũng hạn chế những tác nhân tiêu cực từ bên ngoài, khiến hacker khó có thể tấn công người dùng iOS hơn (khó nhưng không có nghĩa là không thể nhé).


Apple CarPlay

Chuyên trang Android chỉ ra 8 điểm iOS “ăn đứt” hệ điều hành của Google - Ảnh 12.
Chuyên trang Android chỉ ra 8 điểm iOS “ăn đứt” hệ điều hành của Google – Ảnh 12.

Dù đã nhiều lần dùng thử Android Auto để đổi gió, nhưng sau tất cả tôi vẫn tìm về với Apple CarPlay. Nhiều khi tôi mang theo một chiếc iPhone bên mình chỉ để có thể sử dụng CarPlay trong chiếc xe của tôi.

Phiên bản tùy biến dựa trên iOS của Apple được sắp xếp tốt hơn, các icon ứng dụng cũng được tổ chức một cách gọn gàng hơn. Bạn có thể di chuyển những icon yêu thích của mình lên trước để tiện cho quá trình sử dụng. Khả năng truy cập app một cách trực tiếp, đơn giản cũng cho phép bạn thực hiện nhiều thao tác, hành động một cách dễ dàng hơn, với sự trợ giúp của một số ứng dụng nhất định. Đó là chưa kể Apple CarPlay có thiết kế đẹp hơn, đơn giản hơn và dễ dùng hơn.

Giao diện của Android Auto thì lại hơi có phần hại não và khá ngẫu hứng. Các thuật toán của Google sẽ đưa ra những gợi ý về ứng dụng, hành động mà bạn có thể thích – đồng nghĩa với việc danh sách này sẽ liên tục thay đổi, buộc bạn phải thường xuyên theo dõi, mất công kéo lên kéo xuống cả ngày để tìm thứ vừa ý mình. Điều này cũng sẽ khiến bạn dễ dàng bị sao lãng khi lái xe.

Nhưng có 1 điểm mà Apple có lẽ vẫn phải “xách dép” cho Android dài dài: Google Assistant thông minh và làm việc hiệu quả hơn trợ lý ảo Siri rất nhiều.


Dịch vụ chăm sóc khách hàng tận tâm

Chuyên trang Android chỉ ra 8 điểm iOS “ăn đứt” hệ điều hành của Google - Ảnh 14.
Chuyên trang Android chỉ ra 8 điểm iOS “ăn đứt” hệ điều hành của Google – Ảnh 14.

AppleCare có thể đắt đỏ thật đấy, nhưng các cụ cũng có câu “đắt xắt ra miếng” mà. Gói bảo hành này như một lời cam kết của Apple dành cho các thiết bị iOS của bạn. Nếu ở khu vực bạn sống có một cửa hàng Apple chính hãng, lại đúng lúc chiếc máy lại gặp trục trặc, hãy cứ ra đấy trải nghiệm mà xem, có khi chỉ chưa đầy 1 tiếng sau bạn sẽ đổi một thiết bị mới kính koong ngay.

Tiện thể nói đến Apple Store, dù yêu mến hay ghét bỏ thì anh chị em cũng phải công nhận rằng chuỗi cửa hàng của Apple sở hữu thiết kế bên ngoài cực ấn tượng, cực tinh tế với toàn kính là kính. Bên trong là đội ngũ nhân viên đông đảo, nhiệt tình sẵn sàng tư vấn, giải quyết mọi thắc mắc của bạn. Họ thậm chí còn mở cả lớp học để dạy cho khách hàng cách sử dụng các thiết bị của hãng.

Không có công ty nào là hoàn hảo cả, nhưng rõ ràng khi mang đồ Apple đi bảo hành thì vẫn tiện lợi và tiết kiệm thời gian hơn. Chúng ta không cần phải thông qua bất cứ trung gian nào, không gần liên tục gọi đến những số điện thoại lạ hoắc, không cần điền đơn online, cũng không phải đợi vài tuần lễ mới nhận lại được thiết bị của mình.


Khả năng giữ giá cực tốt

Chuyên trang Android chỉ ra 8 điểm iOS “ăn đứt” hệ điều hành của Google - Ảnh 16.
Chuyên trang Android chỉ ra 8 điểm iOS “ăn đứt” hệ điều hành của Google – Ảnh 16.

Đây thực chất không phải là điểm mạnh của iOS so với Android, mà là điểm mạnh của Apple so với phần còn lại. iPhone, iPad cũng như các thiết bị khác của nhà Táo có khả năng giữ giá rất tốt kể cả sau nhiều năm ra mắt. Điều này đồng nghĩa với việc khi muốn lên đời máy, bạn sẽ kiếm được nhiều tiền hơn khi bán lại một thiết bị iOS so với bán lại một thiết bị Android. Đó là chưa kể với danh tiếng của Apple, những chiếc máy iPhone, iPad cũ cũng dễ bán hơn rất nhiều.

Lấy ví dụ cụ thể cho dễ hiểu nhé: chiếc iPhone XS Max, ra mắt từ tháng 9/2018 với giá khởi điểm 1.099 USD. Hiện tại, giá trên eBay dành cho mẫu thiết bị này (nhưng đã qua sử dụng) rơi vào khoảng 400 – 500 USD, đồng nghĩa với việc bạn có thể kiếm được số tiền lên đến 45% giá trị ban đầu của máy. Trong khi đó, Samsung Galaxy Note 9, ra mắt từ tháng 8/2018 với giá 1.000 USD (bản 128GB) hiện có mặt trên eBay với giá 250 – 350 USD mà thôi – tức khoảng 35% giá ban đầu.

Cá nhân tôi cũng đang có nhu cầu nâng cấp máy, và đã tham khảo ý kiến anh đồng nghiệp rất am hiểu về smartphone và công nghệ: “15 triệu thì nên mua máy gì?”. Câu trả lời tôi nhận được là iPhone XS Max hoặc iPhone 11, thay vì Note 10. Bên cạnh những lý do về thiết kế, camera, cấu hình ra, anh đồng nghiệp đặc biệt nhấn mạnh: “Giờ mua iPhone thì mấy năm nữa bán vẫn được giá, lúc đấy chú có mua vài con Note 10 về dùng cũng được”. Nghe cũng hợp lý và thuyết phục đấy chứ nhỉ?

Theo AndroidAuthority

Theo Trí Thức Trẻ

Rate this post

Tin tức

6 AI Shopping Assistant Tools To Help You Shop Wisely

Đã đăng

 ngày

15 Best Shopping Bots for eCommerce Stores

bot online shopping

By gaining insights into the effective use of bots and their benefits, we can position ourselves to reap the maximum rewards in eCommerce. There are myriad options available, each promising unique features and benefits. This analysis can drive valuable insights for businesses, empowering them to make data-driven decisions.

It will automatically ask further questions to narrow down the search and offer 3-5 answers for you to pick from. While we might earn commissions, which help us to research and write, this never affects our product reviews and recommendations. If you don’t have tools in place to monitor and identify bot traffic, you’ll never be able to stop it. The fake accounts that bots generate en masse can give a false impression of your true customer base. Since some services like customer management or email marketing systems charge based on account volumes, this could also create additional costs.

Shopping bots can replace the process of navigating through many pages by taking orders directly. Unfortunately, shopping bots aren’t a “set it and forget it” kind of job. They need monitoring and continuous adjustments to work at their full potential. This is more of a grocery shopping assistant that works on WhatsApp. You browse the available products, order items, and specify the delivery place and time, all within the app. Those were the main advantages of having a shopping bot software working for your business.

  • With its advanced NLP capabilities, it’s not just about automating conversations; it’s about making them personal and context-aware.
  • ChatInsight.AI is a shopping bot designed to assist users in their online shopping experience.
  • It allows the bot to have personality and interact through text, images, video, and location.
  • It’s highly unlikely a real shopper is using a 3-year-old browser version, for instance.

It will then find and recommend similar products from Sephora‘s catalog. Shopping is compressed into quick, streamlined conversations rather than cumbersome web forms. According to an IBM survey, 72% of consumers prefer conversational commerce experiences. Shopping bots eliminate tedious product search, coupon hunting, and price comparison efforts. Based on consumer research, the average bot saves shoppers minutes per transaction. As the technology improves, bots are getting much smarter about understanding context and intent.

How Shopping Bots are Transforming the Business Landscape?

The online shopping environment is continually evolving, and we are witnessing an era where AI shopping bots are becoming integral members of the ecommerce family. In conclusion, shopping bots are a powerful tool for businesses as they navigate the world of online commerce. After the user preference has been stated, the chatbot provides best-fit products or answers, as the case may be. If the model uses a search engine, it scans the internet for the best-fit solution that will help the user in their shopping experience. This AI chatbot for shopping online is used for personalizing customer experience.

bot online shopping

Sometimes, customers need a human to guide their purchase, but often, they only need a basic question answered, or a quick product recommendation. If I have to single out a tool from this list, then Buysmart is definitely the most well-rounded one. It’s fast, easy-to-use, comprehensive, and the results are reliable. I’ll recommend you use these along with traditional shopping tools since they won’t help with extra stuff like finding coupons and cashback opportunities. The shopping recommendations are listed in the left panel, along with a picture, name, and price.

Bots increase operational & support costs

After experiencing growth in 2020, they needed to quickly scale up their customer service response times. Discover the future of marketing with the best AI marketing tools to boost efficiency, personalise campaigns, and drive growth with AI-powered solutions. Since the personality also applies to the search results, make sure you pick the right one depending on what you are looking to buy. You can either do a text-based search or upload pictures of the apparel you like.

This no-code software is also easy to set up and offers a variety of chatbot templates for a quick start. Ada.cx is a customer experience (CX) automation platform that helps businesses of all sizes deliver better customer service. Online shopping bots have become an indispensable tool for eCommerce businesses looking to enhance their bot online shopping customer experience and drive sales. A shopping bots, also known as a chatbot, is a computer program powered by artificial intelligence that can interact with customers in real-time through a chat interface. The benefits of using a chatbot for your eCommerce store are numerous and can lead to increased customer satisfaction.

Here is a quick summary of the best AI shopping assistant tools I’ll be discussing below. A leading tyre manufacturer, CEAT, sought to enhance customer experience with instant support. It also aimed to collect high-quality leads and leverage AI-powered conversations to improve conversions. By managing your traffic, you’ll get full visibility with server-side analytics that helps you detect and act on suspicious traffic. For example, the virtual waiting room can flag aggressive IP addresses trying to take multiple spots in line, or traffic coming from data centers known to be bot havens.

Some are ready-made solutions, and others allow you to build custom conversational AI bots. You can use one of the ecommerce platforms, like Shopify or WordPress, to install the bot on your site. Or, you can also insert a line of Chat PG code into your website’s backend. Take a look at some of the main advantages of automated checkout bots. As an ex-agency strategist turned freelance WFH fashion icon, Michelle is passionate about putting the sass in SaaS content.

Furthermore, tools like Honey exemplify the added value that shopping bots bring. Beyond product recommendations, they also ensure users get the best value for their money by automatically applying discounts and finding the best deals. It helps store owners increase sales by forging one-on-one relationships. The Cartloop Live SMS Concierge service can guide customers through the purchase journey with personalized recommendations and 24/7 support assistance. This list contains a mix of e-commerce solutions and a few consumer shopping bots.

So, focus on these important considerations while choosing the ideal shopping bot for your business. Let the AI leverage your customer satisfaction and business profits. If the answer to these questions is a yes, you’ve likely found the right shopping bot for your ecommerce setup.

Real-life examples of shopping bots

Shoppers can browse a brand’s products, get product recommendations, ask questions, make purchases and checkout, and get automatic shipping updates all through Facebook Messenger. Many brands and retailers have turned to shopping bots to enhance various stages of the customer journey. Sadly, a shopping bot isn’t a robot you can send out to do your shopping for you. But for now, a shopping bot is an artificial intelligence (AI) that completes specific tasks. With shopping bots, customers can make purchases with minimal time and effort, enhancing the overall shopping experience.

But when bots target these margin-negative products, the customer acquisition goals of flash sales go unmet. All you achieve is low-to-negative margin sales without any of the benefits. The lifetime value of the grinch bot is not as valuable as a satisfied customer who regularly returns to buy additional products. First, you miss a chance to create a connection with a valuable customer. Hyped product launches can be a fantastic way to reward loyal customers and bring new customers into the fold. Shopping bots sever the relationship between your potential customers and your brand.

Additionally, these bots can be integrated with user accounts, allowing them to store preferences, sizes, and even payment details securely. This results in a faster checkout process, as the bot can auto-fill necessary details, reducing the hassle of manual data entry. By analyzing a user’s browsing history, past purchases, and even search queries, these bots can create a detailed profile of the user’s preferences. This round-the-clock availability ensures that customers always feel supported and valued, elevating their overall shopping experience. Gone are the days of scrolling endlessly through pages of products; these bots curate a personalized shopping list in an instant.

This is where shoppers will typically ask questions, read online reviews, view what the experience will look like, and ask further questions. They too use a shopping bot on their website that takes the user through every step of the customer journey. They can add items to carts, fill in shipping details, and even complete purchases, often used for high-demand items. However, for those who prioritize a seamless building experience and crave more integrations, ShoppingBotAI might just be your next best friend in the shopping bot realm.

In this blog post, we will take a look at the five best shopping bots for online shopping. We will discuss the features of each bot, as well as the pros and cons of using them. The bot can offer product recommendations based on past purchases, wishlists, or even items left in the cart during a previous visit. Such proactive suggestions significantly reduce the time users spend browsing. Shopping bots, often referred to as retail bots or order bots, are software tools designed to automate the online shopping process.

Probably the most well-known type of ecommerce bot, scalping bots use unfair methods to get limited-availability and/or preferred goods or services. Shopping bots enabled by voice and text interfaces make online purchasing much more accessible. This leads to quick and accurate resolution of customer queries, contributing to a superior customer experience. Shopping bots have an edge over traditional retailers when it comes to customer interaction and problem resolution. One of the major advantages of bots over traditional retailers lies in the personalization they offer. The retail industry, characterized by stiff competition, dynamic demands, and a never-ending array of products, appears to be an ideal ground for bots to prove their mettle.

eBay ShopBot

For e-commerce store owners like you, envisioning a chatbot that mimics human interaction, Chatfuel might just be your dream platform. Time is of the essence, and shopping bots ensure users save both time and effort, making purchases a breeze. By analyzing search queries, past purchase history, and even browsing patterns, shopping bots can curate a list of products that align closely with what the user is seeking. The true magic of shopping bots lies in their ability to understand user preferences and provide tailored product suggestions.

Automation tools like shopping bots will future proof your business — especially important during these tough economic times. Customers want a faster, more convenient shopping experience today. They want their questions answered quickly, they want personalized product recommendations, and once they purchase, they want to know when their products will arrive. This bot for buying online helps businesses automate their services and create a personalized experience for customers. The system uses AI technology and handles questions it has been trained on.

They are designed to make the checkout process as smooth and intuitive as possible. Shopping bots streamline the checkout process, ensuring users complete their purchases without any hiccups. For merchants, the rise of shopping bots means more than just increased sales. As AI and machine learning technologies continue to evolve, shopping bots are becoming even more adept at understanding the nuances of user behavior.

You will find a product list that fits your set criteria on the new page. Here are six real-life examples of shopping bots being used at various stages of the customer journey. BIK is a customer conversation platform that helps businesses automate and personalize customer interactions across all channels, including Instagram and WhatsApp.

You can create bots for Facebook Messenger, Telegram, and Skype, or build stand-alone apps through Microsoft’s open sourced Azure services and Bot Framework. Inspired by Yellow Pages, this bot offers purchasing interactions for everything from movie and airplane tickets to eCommerce and mobile recharges. You can also collect feedback from your customers by letting them rate their experience and share their opinions with your team. This will show you how effective the bots are and how satisfied your visitors are with them.

This means fewer steps to complete a purchase, reducing the chances of cart abandonment. They can also scout for the best shipping options, ensuring timely and cost-effective delivery. Furthermore, with the rise of conversational commerce, many of the best shopping bots in 2023 are now equipped with chatbot functionalities. This allows users to interact with them in real-time, asking questions, seeking advice, or even getting styling tips for fashion products. Mindsay believes that shopping bots can help reduce response times and support costs while improving customer engagement and satisfaction.

How Do Customers and Merchants Benefit from Online Shopping Bots

This enables the bots to adapt and refine their recommendations in real-time, ensuring they remain relevant and engaging. Moreover, these bots are available 24/7, ensuring that user queries are addressed anytime, anywhere. Shopping bots ensure a hassle-free purchase journey by automating tasks and providing instant solutions. This level of precision ensures that users are always matched with products that are not only relevant but also of high quality. Moreover, these bots are not just about finding a product; they’re about finding the right product. They take into account user reviews, product ratings, and even current market trends to ensure that every recommendation is top-notch.

bot online shopping

You can create a standalone survey, or you can collect feedback in small doses during customer interactions. Most recommendations it gave me were very solid in the category and definitely among the cheapest compared to similar products. Although it only gave 2-3 products at a time, I am sure you’ll appreciate the clutter-free recommendations. Latercase, the maker of slim phone cases, looked for a self-service platform that offered flexibility and customization, allowing it to build its own solutions. Shopping bots enable brands to drive a wide range of valuable use cases.

In the cat-and-mouse game of bot mitigation, your playbook can’t be based on last week’s attack. As you’ve seen, bots come in all shapes and sizes, and reselling is a very lucrative business. For every bot mitigation solution implemented, there are bot developers across the world working on ways to circumvent it. 45% of online businesses said bot attacks resulted in more website and IT crashes in 2022.

Amazon’s generative AI bot Rufus makes online shopping easier (for the most part) – Yahoo Finance

Amazon’s generative AI bot Rufus makes online shopping easier (for the most part).

Posted: Thu, 07 Mar 2024 08:00:00 GMT [source]

Instead of spending hours browsing through countless websites, these bots research, compare, and provide the best product options within seconds. This not only fosters a deeper connection between the brand and the consumer but also ensures that shopping online is as interactive and engaging as walking into a physical store. This lets eCommerce brands give their bot personality and adds authenticity to conversational commerce. BargainBot seeks to replace the old boring way of offering discounts by allowing customers to haggle the price. The bot can strike deals with customers before allowing them to proceed to checkout.

In-store merchants, on the other hand, can leverage shopping bots in their digital platforms to drive foot traffic to their physical locations. One of the standout features of shopping bots is their ability to provide tailored product suggestions. In 2023, as the e-commerce landscape becomes more saturated with countless products and brands, the role of the best shopping bots has never been more crucial.

You don’t have to tell it anything, just choose a category and then a product and the AI will start asking questions to find the right item. Shop.app AI by Shopify https://chat.openai.com/ has a chat panel on the right side and a shopping panel on the left. You can write your queries in the chat, and it will show results in the left panel.

For online merchants, this means a significant reduction in bounce rates. When customers find relevant products quickly, they’re more likely to stay on the site and complete a purchase. Navigating the e-commerce world without guidance can often feel like an endless voyage. With a plethora of choices at their fingertips, customers can easily get overwhelmed, leading to decision fatigue or, worse, abandoning their shopping journey altogether. They crave a shopping experience that feels unique to them, one where the products and deals presented align perfectly with their tastes and needs.

bot online shopping

Chatbots also cater to consumers’ need for instant gratification and answers, whether stores use them to provide 24/7 customer support or advertise flash sales. This constant availability builds customer trust and increases eCommerce conversion rates. Jenny provides self-service chatbots intending to ensure that businesses serve all their customers, not just a select few. The no-code chatbot may be used as a standalone solution or alongside live chat applications such as Zendesk, Facebook Messenger, SpanEngage, among others. Verloop is a conversational AI platform that strives to replicate the in-store assistance experience across digital channels. Users can access various features like multiple intent recognition, proactive communications, and personalized messaging.

They streamline operations, enhance customer journeys, and contribute to your bottom line. Online customers usually expect immediate responses to their inquiries. However, it’s humanly impossible to provide round-the-clock assistance. You can foun additiona information about ai customer service and artificial intelligence and NLP. While physical stores give the freedom to ‘try before you buy,’ online shopping misses out on this personal touch. One of the significant benefits that shopping bots contribute is facilitating a fast and easy checkout process.

You don’t want to miss out on this broad audience segment by having a shopping bot that misbehaves on smaller screens or struggles to integrate with mobile interfaces. This shift is due to a number of benefits that these bots bring to the table for merchants, both online and in-store. The customer’s ability to interact with products is a key factor that marks the difference between online and brick-and-mortar shopping. When a customer lands at the checkout stage, the bot readily fills in the necessary details, removing the need for manual data input every time you’re concluding a purchase. This vital consumer insight allows businesses to make informed decisions and improve their product offerings and services continually. Ranging from clothing to furniture, this bot provides recommendations for almost all retail products.

Whether an intentional DDoS attack or a byproduct of massive bot traffic, website crashes and slowdowns are terrible for any retailer. They lose you sales, shake the trust of your customers, and expose your systems to security breaches. So it’s not difficult to see how they overwhelm web application infrastructure, leading to site crashes and slowdowns.

Rate this post

Đọc tiếp

Tin tức

6 AI Shopping Assistant Tools To Help You Shop Wisely

Đã đăng

 ngày

15 Best Shopping Bots for eCommerce Stores

bot online shopping

By gaining insights into the effective use of bots and their benefits, we can position ourselves to reap the maximum rewards in eCommerce. There are myriad options available, each promising unique features and benefits. This analysis can drive valuable insights for businesses, empowering them to make data-driven decisions.

It will automatically ask further questions to narrow down the search and offer 3-5 answers for you to pick from. While we might earn commissions, which help us to research and write, this never affects our product reviews and recommendations. If you don’t have tools in place to monitor and identify bot traffic, you’ll never be able to stop it. The fake accounts that bots generate en masse can give a false impression of your true customer base. Since some services like customer management or email marketing systems charge based on account volumes, this could also create additional costs.

Shopping bots can replace the process of navigating through many pages by taking orders directly. Unfortunately, shopping bots aren’t a “set it and forget it” kind of job. They need monitoring and continuous adjustments to work at their full potential. This is more of a grocery shopping assistant that works on WhatsApp. You browse the available products, order items, and specify the delivery place and time, all within the app. Those were the main advantages of having a shopping bot software working for your business.

  • With its advanced NLP capabilities, it’s not just about automating conversations; it’s about making them personal and context-aware.
  • ChatInsight.AI is a shopping bot designed to assist users in their online shopping experience.
  • It allows the bot to have personality and interact through text, images, video, and location.
  • It’s highly unlikely a real shopper is using a 3-year-old browser version, for instance.

It will then find and recommend similar products from Sephora‘s catalog. Shopping is compressed into quick, streamlined conversations rather than cumbersome web forms. According to an IBM survey, 72% of consumers prefer conversational commerce experiences. Shopping bots eliminate tedious product search, coupon hunting, and price comparison efforts. Based on consumer research, the average bot saves shoppers minutes per transaction. As the technology improves, bots are getting much smarter about understanding context and intent.

How Shopping Bots are Transforming the Business Landscape?

The online shopping environment is continually evolving, and we are witnessing an era where AI shopping bots are becoming integral members of the ecommerce family. In conclusion, shopping bots are a powerful tool for businesses as they navigate the world of online commerce. After the user preference has been stated, the chatbot provides best-fit products or answers, as the case may be. If the model uses a search engine, it scans the internet for the best-fit solution that will help the user in their shopping experience. This AI chatbot for shopping online is used for personalizing customer experience.

bot online shopping

Sometimes, customers need a human to guide their purchase, but often, they only need a basic question answered, or a quick product recommendation. If I have to single out a tool from this list, then Buysmart is definitely the most well-rounded one. It’s fast, easy-to-use, comprehensive, and the results are reliable. I’ll recommend you use these along with traditional shopping tools since they won’t help with extra stuff like finding coupons and cashback opportunities. The shopping recommendations are listed in the left panel, along with a picture, name, and price.

Bots increase operational & support costs

After experiencing growth in 2020, they needed to quickly scale up their customer service response times. Discover the future of marketing with the best AI marketing tools to boost efficiency, personalise campaigns, and drive growth with AI-powered solutions. Since the personality also applies to the search results, make sure you pick the right one depending on what you are looking to buy. You can either do a text-based search or upload pictures of the apparel you like.

This no-code software is also easy to set up and offers a variety of chatbot templates for a quick start. Ada.cx is a customer experience (CX) automation platform that helps businesses of all sizes deliver better customer service. Online shopping bots have become an indispensable tool for eCommerce businesses looking to enhance their bot online shopping customer experience and drive sales. A shopping bots, also known as a chatbot, is a computer program powered by artificial intelligence that can interact with customers in real-time through a chat interface. The benefits of using a chatbot for your eCommerce store are numerous and can lead to increased customer satisfaction.

Here is a quick summary of the best AI shopping assistant tools I’ll be discussing below. A leading tyre manufacturer, CEAT, sought to enhance customer experience with instant support. It also aimed to collect high-quality leads and leverage AI-powered conversations to improve conversions. By managing your traffic, you’ll get full visibility with server-side analytics that helps you detect and act on suspicious traffic. For example, the virtual waiting room can flag aggressive IP addresses trying to take multiple spots in line, or traffic coming from data centers known to be bot havens.

Some are ready-made solutions, and others allow you to build custom conversational AI bots. You can use one of the ecommerce platforms, like Shopify or WordPress, to install the bot on your site. Or, you can also insert a line of Chat PG code into your website’s backend. Take a look at some of the main advantages of automated checkout bots. As an ex-agency strategist turned freelance WFH fashion icon, Michelle is passionate about putting the sass in SaaS content.

Furthermore, tools like Honey exemplify the added value that shopping bots bring. Beyond product recommendations, they also ensure users get the best value for their money by automatically applying discounts and finding the best deals. It helps store owners increase sales by forging one-on-one relationships. The Cartloop Live SMS Concierge service can guide customers through the purchase journey with personalized recommendations and 24/7 support assistance. This list contains a mix of e-commerce solutions and a few consumer shopping bots.

So, focus on these important considerations while choosing the ideal shopping bot for your business. Let the AI leverage your customer satisfaction and business profits. If the answer to these questions is a yes, you’ve likely found the right shopping bot for your ecommerce setup.

Real-life examples of shopping bots

Shoppers can browse a brand’s products, get product recommendations, ask questions, make purchases and checkout, and get automatic shipping updates all through Facebook Messenger. Many brands and retailers have turned to shopping bots to enhance various stages of the customer journey. Sadly, a shopping bot isn’t a robot you can send out to do your shopping for you. But for now, a shopping bot is an artificial intelligence (AI) that completes specific tasks. With shopping bots, customers can make purchases with minimal time and effort, enhancing the overall shopping experience.

But when bots target these margin-negative products, the customer acquisition goals of flash sales go unmet. All you achieve is low-to-negative margin sales without any of the benefits. The lifetime value of the grinch bot is not as valuable as a satisfied customer who regularly returns to buy additional products. First, you miss a chance to create a connection with a valuable customer. Hyped product launches can be a fantastic way to reward loyal customers and bring new customers into the fold. Shopping bots sever the relationship between your potential customers and your brand.

Additionally, these bots can be integrated with user accounts, allowing them to store preferences, sizes, and even payment details securely. This results in a faster checkout process, as the bot can auto-fill necessary details, reducing the hassle of manual data entry. By analyzing a user’s browsing history, past purchases, and even search queries, these bots can create a detailed profile of the user’s preferences. This round-the-clock availability ensures that customers always feel supported and valued, elevating their overall shopping experience. Gone are the days of scrolling endlessly through pages of products; these bots curate a personalized shopping list in an instant.

This is where shoppers will typically ask questions, read online reviews, view what the experience will look like, and ask further questions. They too use a shopping bot on their website that takes the user through every step of the customer journey. They can add items to carts, fill in shipping details, and even complete purchases, often used for high-demand items. However, for those who prioritize a seamless building experience and crave more integrations, ShoppingBotAI might just be your next best friend in the shopping bot realm.

In this blog post, we will take a look at the five best shopping bots for online shopping. We will discuss the features of each bot, as well as the pros and cons of using them. The bot can offer product recommendations based on past purchases, wishlists, or even items left in the cart during a previous visit. Such proactive suggestions significantly reduce the time users spend browsing. Shopping bots, often referred to as retail bots or order bots, are software tools designed to automate the online shopping process.

Probably the most well-known type of ecommerce bot, scalping bots use unfair methods to get limited-availability and/or preferred goods or services. Shopping bots enabled by voice and text interfaces make online purchasing much more accessible. This leads to quick and accurate resolution of customer queries, contributing to a superior customer experience. Shopping bots have an edge over traditional retailers when it comes to customer interaction and problem resolution. One of the major advantages of bots over traditional retailers lies in the personalization they offer. The retail industry, characterized by stiff competition, dynamic demands, and a never-ending array of products, appears to be an ideal ground for bots to prove their mettle.

eBay ShopBot

For e-commerce store owners like you, envisioning a chatbot that mimics human interaction, Chatfuel might just be your dream platform. Time is of the essence, and shopping bots ensure users save both time and effort, making purchases a breeze. By analyzing search queries, past purchase history, and even browsing patterns, shopping bots can curate a list of products that align closely with what the user is seeking. The true magic of shopping bots lies in their ability to understand user preferences and provide tailored product suggestions.

Automation tools like shopping bots will future proof your business — especially important during these tough economic times. Customers want a faster, more convenient shopping experience today. They want their questions answered quickly, they want personalized product recommendations, and once they purchase, they want to know when their products will arrive. This bot for buying online helps businesses automate their services and create a personalized experience for customers. The system uses AI technology and handles questions it has been trained on.

They are designed to make the checkout process as smooth and intuitive as possible. Shopping bots streamline the checkout process, ensuring users complete their purchases without any hiccups. For merchants, the rise of shopping bots means more than just increased sales. As AI and machine learning technologies continue to evolve, shopping bots are becoming even more adept at understanding the nuances of user behavior.

You will find a product list that fits your set criteria on the new page. Here are six real-life examples of shopping bots being used at various stages of the customer journey. BIK is a customer conversation platform that helps businesses automate and personalize customer interactions across all channels, including Instagram and WhatsApp.

You can create bots for Facebook Messenger, Telegram, and Skype, or build stand-alone apps through Microsoft’s open sourced Azure services and Bot Framework. Inspired by Yellow Pages, this bot offers purchasing interactions for everything from movie and airplane tickets to eCommerce and mobile recharges. You can also collect feedback from your customers by letting them rate their experience and share their opinions with your team. This will show you how effective the bots are and how satisfied your visitors are with them.

This means fewer steps to complete a purchase, reducing the chances of cart abandonment. They can also scout for the best shipping options, ensuring timely and cost-effective delivery. Furthermore, with the rise of conversational commerce, many of the best shopping bots in 2023 are now equipped with chatbot functionalities. This allows users to interact with them in real-time, asking questions, seeking advice, or even getting styling tips for fashion products. Mindsay believes that shopping bots can help reduce response times and support costs while improving customer engagement and satisfaction.

How Do Customers and Merchants Benefit from Online Shopping Bots

This enables the bots to adapt and refine their recommendations in real-time, ensuring they remain relevant and engaging. Moreover, these bots are available 24/7, ensuring that user queries are addressed anytime, anywhere. Shopping bots ensure a hassle-free purchase journey by automating tasks and providing instant solutions. This level of precision ensures that users are always matched with products that are not only relevant but also of high quality. Moreover, these bots are not just about finding a product; they’re about finding the right product. They take into account user reviews, product ratings, and even current market trends to ensure that every recommendation is top-notch.

bot online shopping

You can create a standalone survey, or you can collect feedback in small doses during customer interactions. Most recommendations it gave me were very solid in the category and definitely among the cheapest compared to similar products. Although it only gave 2-3 products at a time, I am sure you’ll appreciate the clutter-free recommendations. Latercase, the maker of slim phone cases, looked for a self-service platform that offered flexibility and customization, allowing it to build its own solutions. Shopping bots enable brands to drive a wide range of valuable use cases.

In the cat-and-mouse game of bot mitigation, your playbook can’t be based on last week’s attack. As you’ve seen, bots come in all shapes and sizes, and reselling is a very lucrative business. For every bot mitigation solution implemented, there are bot developers across the world working on ways to circumvent it. 45% of online businesses said bot attacks resulted in more website and IT crashes in 2022.

Amazon’s generative AI bot Rufus makes online shopping easier (for the most part) – Yahoo Finance

Amazon’s generative AI bot Rufus makes online shopping easier (for the most part).

Posted: Thu, 07 Mar 2024 08:00:00 GMT [source]

Instead of spending hours browsing through countless websites, these bots research, compare, and provide the best product options within seconds. This not only fosters a deeper connection between the brand and the consumer but also ensures that shopping online is as interactive and engaging as walking into a physical store. This lets eCommerce brands give their bot personality and adds authenticity to conversational commerce. BargainBot seeks to replace the old boring way of offering discounts by allowing customers to haggle the price. The bot can strike deals with customers before allowing them to proceed to checkout.

In-store merchants, on the other hand, can leverage shopping bots in their digital platforms to drive foot traffic to their physical locations. One of the standout features of shopping bots is their ability to provide tailored product suggestions. In 2023, as the e-commerce landscape becomes more saturated with countless products and brands, the role of the best shopping bots has never been more crucial.

You don’t have to tell it anything, just choose a category and then a product and the AI will start asking questions to find the right item. Shop.app AI by Shopify https://chat.openai.com/ has a chat panel on the right side and a shopping panel on the left. You can write your queries in the chat, and it will show results in the left panel.

For online merchants, this means a significant reduction in bounce rates. When customers find relevant products quickly, they’re more likely to stay on the site and complete a purchase. Navigating the e-commerce world without guidance can often feel like an endless voyage. With a plethora of choices at their fingertips, customers can easily get overwhelmed, leading to decision fatigue or, worse, abandoning their shopping journey altogether. They crave a shopping experience that feels unique to them, one where the products and deals presented align perfectly with their tastes and needs.

bot online shopping

Chatbots also cater to consumers’ need for instant gratification and answers, whether stores use them to provide 24/7 customer support or advertise flash sales. This constant availability builds customer trust and increases eCommerce conversion rates. Jenny provides self-service chatbots intending to ensure that businesses serve all their customers, not just a select few. The no-code chatbot may be used as a standalone solution or alongside live chat applications such as Zendesk, Facebook Messenger, SpanEngage, among others. Verloop is a conversational AI platform that strives to replicate the in-store assistance experience across digital channels. Users can access various features like multiple intent recognition, proactive communications, and personalized messaging.

They streamline operations, enhance customer journeys, and contribute to your bottom line. Online customers usually expect immediate responses to their inquiries. However, it’s humanly impossible to provide round-the-clock assistance. You can foun additiona information about ai customer service and artificial intelligence and NLP. While physical stores give the freedom to ‘try before you buy,’ online shopping misses out on this personal touch. One of the significant benefits that shopping bots contribute is facilitating a fast and easy checkout process.

You don’t want to miss out on this broad audience segment by having a shopping bot that misbehaves on smaller screens or struggles to integrate with mobile interfaces. This shift is due to a number of benefits that these bots bring to the table for merchants, both online and in-store. The customer’s ability to interact with products is a key factor that marks the difference between online and brick-and-mortar shopping. When a customer lands at the checkout stage, the bot readily fills in the necessary details, removing the need for manual data input every time you’re concluding a purchase. This vital consumer insight allows businesses to make informed decisions and improve their product offerings and services continually. Ranging from clothing to furniture, this bot provides recommendations for almost all retail products.

Whether an intentional DDoS attack or a byproduct of massive bot traffic, website crashes and slowdowns are terrible for any retailer. They lose you sales, shake the trust of your customers, and expose your systems to security breaches. So it’s not difficult to see how they overwhelm web application infrastructure, leading to site crashes and slowdowns.

Rate this post

Đọc tiếp

Tin tức

Tài chính COMB của ngân hàng Phương Đông OCB là công ty tài chính bỉ ổi chuyên khủng bố khách hàng vay dù chưa đến hạn thanh tóan, mọi người cần tránh

Đã đăng

 ngày

Bởi

Theo thông tin của rất nhiều khách hàng không may sử dụng dịch vụ của công ty tài chính COMB của ngân hàng Phương Đông OCB, thì họ liên tục bị điện thoại khủng bố người nhà và cả bạn bè trên Facebook, mặc dù khoản vay chưa đến hạn thanh toán. Ví dụ bạn có khoản vay 20 phải đóng hàng tháng thì từ ngày 10 đến ngày 20 bạn sẽ liên tục bị gọi điện ngày 2-3 cuộc nhắc nợ, nếu khách hàng cảm thấy phiền không nghe thì họ sẽ tìm thông tin của bạn bè người thân trên facebook rồi gọi điện làm phiền. Theo như nhiều người sử dụng các dịch vụ tài chính thì chưa có dịch vụ tài chính nào có kiểu nhắc nợ bỉ ổi như công ty tài chính ComB của ngân hàng Phương Đông OCB. Các công ty tài chính chỉ gọi điện nhắc nợ nhiều lần khi khách hàng đã quá ngày thanh toán mà chưa hoàn thành còn trước đó họ chỉ gọi 1 cuộc để nhắc nhở khách hàng mà thôi. Co những khách hàng lịch sử trả nợ rất tốt, chưa bao giờ bị quá hạn vẫn bị khủng bố như thường.

Rate this post
Đọc tiếp
Advertisement

Facebook

Advertisement

Tin Nổi bật

    Paste your advertisement code here.